سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاچاق سوخت در صدر پرونده‌های قاچاق

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد پرونده‌های قاچاق کالا‌های خرد در کرمانشاه گفت : قاچاق سوخت در صدر پرونده‌های قاچاق در استان قرار دارد.

جلال عزتی معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات در زمینه پرونده‌های مهم ملی قاچاق کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی دارد، اما در زمینه قاچاق کالا‌های خرد با افزایش مواجه بودیم.

وی عنوان کرد: افزایش پرونده‌های قاچاق کالا‌های خرد به دلیل جرم انگاری قانون بود که می‌توان شدیدترین قانون در کشور را قانون مبارزه با قاچاق مصوبه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

عزتی گفت: بیشتر پرونده‌های قاچاق در تعزیرات حکومتی در زمینه سوخت است که در مرز‌ها و شهرستان قصرشیرین با این معضل مواجه هستیم و افراد سوءاستفاده گر این سرمایه ملی را به کشور عراق قاچاق و با سه برابر قیمت عرضه می‌کنند.

وی افزود: چنانچه برخورد سازمان تعزیراتی در زمینه قاچاق سوخت نبود وضعیت بدتر بود و حداکثر جزای نقدی برای مرتکبان اعمال می‌شود و معادل دو برابر ارزش سوخت و ضبط آن جریمه در نظر گرفته می‌شود.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به قاچاق دام عنوان کرد: چنانچه قاچاق دام در شهرستان مرزی باشد احراز آن بر عهده قضات است، اما قاچاق داخلی و حمل غیرقانونی نیز جرم است و باید پلاک‌کوبی و دریافت مجوز انجام شده باشد.

عزتی با بیان اینکه حدود پنج درصد از پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق احشام است گفت: برای قاچاق خوراک دام نیز مجازات‌های سنگینی اعمال می‌شود و پرونده‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به برخورد‌های تعزیرات حکومتی در زمینه عرضه خارج از شبکه آرد عنوان کرد: احکام تعزیرات و مجازات‌ها ضبط کالا و جزای نقدی است و تاکنون نیز مؤثر بوده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.