سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر ۲۲ هزار گردشگر روسی به ایران

۲۲ هزار گردشگر روسی با ویزا در شش ماهه نخست امسال به ایران سفر کردند.

لیلا اژدری مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری از سفر ۲۲هزار روس با ویزا در شش ماهه نخست امسال به ایران خبر داد و گفت: ظرفیت کم پرواز‌ها مانع به شمار می‌آید و بیشتر در اختیار دانشجویان است.

او افزود: خوشبختانه با این رویداد هفته گذشته گروه گردشگران ایرانی به دعوت ایالت کازان وارد این ایالت شدند و نگران چک روادید بودیم و خوشبختانه به راحتی و با تعامل وارد شدند و سفر پرباری داشتند.

اژدری گفت: مازندران این تدبیر را داشته که همایشی در این سطح برگزار کند و به نظرم حرکت هوشمندانه‌ای بود.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: در کنار این رویداد، حضور گردشگران روس که به‌عنوان اولین گروه لغو روادید وارد ایران شدند، سبب تقویت این رویداد شد.

او گفت: اساسا روس‌ها در ابتدا تمایلی به اجرای پروتکل لغو روادید نداشتند و پس از حوادث اخیر روسیه، به نظر می‌رسد به دنبال مقاصد جدید گردشگری است.

اژدری افزود: ورود گردشگر بدون ویزا مساله‌ای امنیتی است و به همین دلیل لغو این روادید بسیار اهمیت دارد.

او گفت: از اوایل مرداد قابل‌احرا بودن این مساله اعلام شد، اما مشکل نبود پرواز بود و به همین دلیل تعداد گردشگر روس کم است.

اژدری افزود: پلیس امنیت فرودگاه بسیار در تسهیل این امر اثرگذار بود. دولت‌ها به وظایف خود عمل کردند و اکنون نقش آژانس‌های مسافرتی مهم است که روابط را حفظ و گسترش دهند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت: از ۹۰ آژانس معرفی شده به روس‌ها یک آژانس متعلق به استان مازندران است.

او یکی از روش‌های تسهیل ورود گردشگر را توسعه هر یک از زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل برشمرد و افزود: سفر‌ها باید در گروه‌های پنج تا ۵۰ نفره و تنها در قالب ۹۰ آژانسی که معرفی شدند انجام شود، قوانین برای هر دو کشور برابر است.

اژدری گفت: برای شناسایی گردشگران بین آژانس و پلیس امنیت هماهنگی انجام می‌شود و نهاد هماهنگ‌کننده این سفر‌ها کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.