سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر فرهنگ:

۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های نیمه تمام فرهنگی تخصیص یافت

اسلامی گفت: در دور اول و دوم سفرهای رییس دولت سیزدهم تاکنون ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی این وزارتخانه تخصیص یافته است.

سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: : در دور اول و دوم سفرهای رییس دولت سیزدهم تاکنون ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای عمرانی این وزارتخانه تخصیص یافته است. این اعتبار برای طرحهای فرهنگی نیمه تمام و یا درحال ساخت دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استانها اختصاص داده شد که سال گذشته ۳۰ درصد آن از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هزار میلیارد ریال اعتبار هم برای تقویت بنیه فرهنگی استانها پیش بینی شده که ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی ها و برای تجهیز، نوسازی و بهسازی مجمتع های فرهنگی و۷۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری برای تقویت نیازهای فرهنگی استان ها است.

وی افزود: مجوز استخدام ۴۰۰ نیرو در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است که از این تعداد ۸۵ درصد ظرفیت به استانها و شهرستانها اختصاص پیدا می کند و تنها ۱۵ درصد مربوط به ستاد است.

اسلامی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲ هزار نیرو از مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج شده و تنها حدود ۶۰۰ نیرو جذب شده، بنابراین با کمبود نزدیک به هزار و ۵۰۰ نیرو در این بخش مواجه هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت های فرهنگی و هنری اصفهان در بخش های مختلف اشاره و بیان کرد: زیرساخت های فرهنگی اصفهان نیازمند حمایت های بیشتر است و این موضوع بطور ویژه در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نکته ها و موارد مطرح شده در جلسه ظهر امروز با کارکنان و زیرمجموعه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم پیگیری می شود.

اسلامی افزود: نکات مربوط به بازدید از شرکت اسنواتک در دانشگاه اصفهان و مرکز علمی کاربردی شرکت اسنوا در مجتمع فرهنگی هنری شهدای اصفهان همچنین هنرستان هنرهای زیبا با هدف بررسی نیازهای ترمیم و بازسازی ابنیه تاریخی این مکان به مقام عالی وزارت منتقل و پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، "محمود اسلامی"؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه "محمدرضا برکت"، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر طرح های عمرانی عصر چهارشنبه در سفر به اصفهان از زیرساخت های فرهنگی این استان بازدید کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.