سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت بیش از ۱۳۷ هزار تن سیب در اشنویه

مدیر جهادکشاورزی اشنویه پیش بینی کرد که امسال بیش از ۱۳۷ هزار تن سیب از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

محمدامین بایزیدی مدیر جهادکشاورزی اشنویه با اشاره به  آغاز برداشت سیب از باغ‌های این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۳۷ هزار تن سیب از باغ‌های شهرستان برداشت شود که در مقایسه با پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار و ۷۸۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به باغ سیب اختصاص یافته که حدود هفت هزار و ۳۰۰ هکتار آن بارور است.

بایزیدی با بیان اینکه اشنویه رتبه سوم تولید محصول سیب را در آذربایجان غربی دارد، افزود: ارقام سیب در باغ‌های این شهرستان رد و گلدن است که علاوه بر اینکه ماندگاری بسیار خوبی برای نگهداری در سردخانه دارند، این ارقام صادراتی هم هستند.

مدیر جهادکشاورزی اشنویه گفت: در این شهرستان ۴۱ واحد سردخانه فعالیت می‌کند که ظرفیت اسمی آن‌ها بیش از ۱۵۰ هزار تن است و بیشتر به منظور نگهداری از میوه‌ها از جمله سیب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص زمان برداشت سیب در باغ‌های اشنویه نیز گفت: برداشت سیب در این شهرستان از اول مهر آغاز شده و تا اوایل آبان ماه در این منطقه ادامه دارد.

بایزیدی گفت: سیب اشنویه از لحاظ کیفیت، محل پرورش و کمیت توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید در زمینه معرفی آن به بازار‌های مختلف داخلی و خارجی اقدامات موثری انجام شود.

وی با تایید انتشار تصاویری و فیلم‌های در فضای مجازی مبنی برداشت سیب با وزن حدود نیم کیلوگرم در اشنویه افزود: با توجه به شرایط تغذیه‌ای و مهارت باغداران این شهرستان برداشت سیب با وزن بالا غیرممکن نیست، اما سیب استاندارد و بازار پسند باید هر پنج سیب یک کیلوگرم وزن داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.