سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همبستگی و اتحاد شیعه و سنی، مایه شکوه و اقتدار ایران

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز همبستگی میان شیعه و سنی در ایران سبب شکوه و اقتدار کشور شده است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در آستانه هفته وحدت در دیدار جمعی از علمای اهل سنت استان با اشاره به تعامل شیعه و سنی در ایران با یکدیگر گفت: این تعامل سازنده و زبانزد قومیت‌ها و مذاهب مختلف به ویژه بین شیعه و سنی باید استمرار یابد و این همبستگی و اتحاد که سبب شکوه و اقتدار ایران اسلامی شده را باید به عنوان اکسیر اعظم حفظ و تقویت کنیم.

او با تأکید بر اینکه قطار توسعه و پیشرفت ایران اسلامی با شتاب در حال حرکت است، افزود: نظام جمهوری اسلامی الان دیگر نهالی نوپا نیست بلکه با خون پاک جوانان زیادی آبیاری شده و به نهالی تنومند تبدیل شده است و با تهدید و ارعاب دشمن آسیب نمی‌بیند.

قناعت اظهار کرد: تلاش‌هایی که برای پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی صورت گرفته و حضور مستمر مردم در میادین مختلف، ایران اسلامی را به کشوری قوی، توانمند، صاحب نظر و نقش آفرین در منطقه تبدیل کرده است.

استاندار ادامه داد: در ایران اسلامی، شیعه و سنی در کنار هم و با استفاده از ظرفیت‌های کشور، کار‌های عظیمی را در سطوح مختلف رقم زده اند به گونه‌ای که چهره شهر‌ها در مقایسه با قبل انقلاب، تفاوت‌های بسیار زیادی کرده و کاملاً دگرگون شده و شاهد فتح قله‌های مختلف در عرصه بین المللی هستیم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: دشمنان چون نمی‌توانند توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ببینند، با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در اختیار، به دنبال اشاعه این دروغ هستند که کشور ما در حال فروپاشی و اضمحلال است.

قناعت با تشریح توفیقات نظام در سطح ملی و بین المللی با وجود تلاش‌های معاندان از بدو پیروزی انقلاب تاکنون، تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید با امید آفرینی، بیان دستاورد‌های نظام و ترسیم نقشه‌های دشمن، به پیشرفت و تعالی کشور کمک کنیم.

استاندار به تشریح اقدامات دولت در خراسان جنوبی پرداخت و عنوان کرد: افتتاح مرحله احیای کارخانه فولاد، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال دشتک زابل به سربیشه و اجرای خط انتقال آب دریای عمان از جمله کار‌هایی است که در دو سال گذشته انجام شده است.

او اختلاف افکنی را از ترفند‌های دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن با بزرگنمایی نقاط ضعف و کوچک نشان دادن توفیقات ما و نیز گسست نسل‌ها و ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها به دنبال این است که پایه‌های نظام را سست کند، اما موفق نخواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.