سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل مجمع هماهنگی‌های بخش کشاورزی:

خودکفایی گندم با اجرای قانون خرید تضمینی محقق می‌شود

اسدی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی و ارتقای امنیت غذایی، این امر‌ مهم بدون توجه به اجرای قانون خرید تضمینی محقق نخواهد شد.

مسعود اسدی مدیرعامل مجمع هماهنگی‌های بخش کشاورزی گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل، خودکفایی و ارتقای امنیت غذایی بدون عزم ملی امکان پذیر نیست، هرچند مسئولان سازمان برنامه و بودجه تمام کم و کاستی‌های اقتصادی را از تنگنا قراردادن بخش کشاورزی در صدد تامین هستند.

به گفته او، تاخیر در پرداخت مطالبات گندمگاران و اعلام نرخ تا حدودی بر کشت محصول اثر می‌گذارد، اما میزان آن فاحش نیست چراکه برخی کشاورزان به دلیل نوع اراضی تنها کشت گندم را می‌توانند انجام دهند.

اسدی ادامه داد: کاهش سطح درآمد کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی به عنوان سربازان خودکفایی و امنیت غذایی در کشور بر کاهش تولید گندم تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل مجمع ملی هماهنگی‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هرکیلو گندم جوابگو نیست، افزود: با تصویب نرخ ۱۹ هزارو ۵۰۰ تومان، قانون خرید تضمینی گندم را زیرپا گذاشتیم که با این وجود حقوق کشاورزان و منافع ملی نادیده گرفته شده است.

او گفت: با مساعد بودن شرایط جوی و بارش و اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خودکفایی گندم محقق می‌شود، در غیراین صورت شعاری بیش نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.