مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه و تجارت در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ارز خوبی برای واردات خودرو در حدود یک میلیارد یورو در نظر گرفته شده است همچنین چندین شرکت، منابع را برای واردات خودرو دریافت کردهاند و میتوانند ثبت سفارش خوبی هم در این زمینه انجام دهند.
رئیس سازمان توسعه و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر یک شرکت داخلی برای دو ماه ۱۲ هزار خودرو ثبت سفارش در کارخانه سازنده داشته است تا برای آن هر ماه ۶ هزار خودرو ساخته و تحویل این شرکت شود.
وی بیان کرد: ما محدودیتی برای واردات خودرو نداریم فقط برخی از شرکتها تا بتوانند استاندارد کامل محیط زیستی را دریافت و قیمت ارزش خودرو را در گمرک تایید کنند زمان بر خواهد بود.
رئیس سازمان توسعه و تجارت در خصوص فرآیند طولانی شدن واردات خودرو گفت: برخی از شرکتها به دلیل محدودیت زیست محیطی، مقداری روند واردات را به تاخیر انداختند تا این مشکل برطرف شود و بتوانند ثبت سفارش خودرو را انجام دهند.
وی ادامه داد: با همکاری سازمان استاندارد، محیط زیست و وزارت صمت روند واردات خودرو تسریع خواهد شد.
احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته گفته بود، اجرای کند آییننامه واردات خودرو در ۶ ماه اول امسال چند دلیل داشت که یک بخش این بود که اولویتهای تخصیص و سرمایهگذاری پیشتر از آن مطرح شده بود و بعد از آن، تخصیص ارز به واردات خودرو انجام میگرفت البته ابلاغ این آییننامه نیز زمانبر شده بود و پیشبینی میکنیم این مسئله در شش ماه دوم سال سریعتر و بیشتر انجام بگیرد.
مگر نمیگویید که قیمت دستوری باعث ضرر هنگفت به خودروسازان می شود؟ اگر قیمت خودرو آزاد شود در کشور جمهوری اسلامی ایران یک کارگر و یک کارمند و یا کارگر با درآمد ماهیانه حدود ۱۲ میلیون در صورت داشتن مسکن شخصی و حداکثر ۱ فرزند چند سال طول میکشد که پس از انداز نماید و همین خودروی بنجل تولیدی شماررا تهیه کند؟
در حالی که یک کارگر و کارمند در کشورهای عربی، اروپایی و ... با کیفیت ترین خودرو را با اقساط طرف کمتر از ۳ سال خریداری میکند؟
واردات خودرو را آزاد و دست مافیای خودرو رو قطع کنید تا با داشتن فرصت برابر مردم خودرو خود را انتخاب نمایند.
باید این داستان خودرو حل بشه تنها کشور جهانیم این مشکل داریم
همه همش؟خخخخخخخ
الان باید خودروهای خارجی دست مردم بودن و استفاده می کردن ، این قایم باشکبازی ها چیه دیگه؟