سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تغییر در کمیت و کیفیت حمل و نقل عمومی با آغاز مهر/ ترافیکی که تمامی ندارد!

زیر ساخت مناسبی برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی صورت نگرفته، اما صحبت‌های مدیران شهری سرشار از امیدواری و آمادگی کامل برای شروع ماه مهر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدت هاست که در گزارش های مختلفی به وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی پایتخت پرداختیم و باز هم گوش شنوایی از مسئولان ندیدیم؛ انگار آموزش دیده اند که تنها وعده بدهند و با شعارهای رنگارنگ قشری از مردم را امیدوار کنند!  همه می دانیم که با شروع ماه مهر که مدارس، دانشگاه ها و... به صورت جدی کار خود را آغاز می کنند، ترافیک سرسام آور می شود و تمایلات مردم برای استفاده از وسیله شخصی به طبع بیشتر می شود اما اگر دقت کنید زیر ساخت مناسبی برای استفاده بیشتر از ظرفیت حمل و نقل عمومی صورت نمی گیرد و صرفا وعده هایی ارائه می شود...! مثال؟ یک سر به سخنرانی های مدیریت شهری در 2 ماه اخیر بیاندازید؛ صحبت ها سرشار از امیدواری و آمادگی کامل برای شروع ماه مهر و کنترل ترافیک و البته بهسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی....!

اما راستش را بخواهید اینطور نیست! 10 روز هم از ماه مهر نمی گذرد اما نگاهی به خیابان ها بیندازید! در هنگام صبح و عصر ترافیک معابر تهران به قدری افزایشی می شود که اصلا قابل تحمل نیست و نمی دانید دقیقا این تعداد ماشین در خیابان چه می کنند؟ اصلا چرا اتوبوس ها همانقدر با تاخیر به ایستگاه اعزام می شوند؟ چرا هنوز هم برخی اتوبوس ها کهنه و فرسوده هستند؟ این ها سوال هایی است که اگر در ترافیک وحشتناک پایتخت بمانید حتی به ذهنتان می آید و شما را درگیر می کند. در این راستا سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفته که  ۲۰ درصد ترافیک صبحگاهی بیشتر شده است. ۳۰۰ مدرسه مهم در معابر اصلی قرار دارند و پلیس راهور این مناطق را پوشش ترافیکی می‌دهد. در ۱۶۶ گلوگاه پلیس راهور حضور دارند تا مشکلات را بر طرف کنند تا ترافیک مضاعف نشود.

جالب اینجاست که نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران معتقد است که سه دستگاه اتوبوس سه‌کابین متاسفانه در پارکینگ شرکت اتوبوسرانی پارک شده است و همچنان این اتوبوس‌ها خاک می‌خورد و اینها سرمایه و منابع شهر هستند و چگونه است ما نمی‌توانیم از این اتوبوس‌ها برای ارائه خدمت‌رسانی در شهر استفاده کنیم؟

وی با اشاره به ادعای شهرداری تهران مبنی بر قراردادهای متعدد و ورود اتوبوس‌های جدید به شهر تصریح کرد: تا به امروز چندین بار درخواست صریح و روشن و سوال معینی را در خصوص تعداد قراردادها برای ورود اتوبوس به شهرداری داده‌ام اما تا الان هیچ قرارداد مشخصی برای ما ارسال نشده است تا ما بتوانیم صحت‌سنجی را در این زمینه انجام بدهیم؛  در حال حاضر شاهد یک بحران در حمل و نقل در شهر تهران هستیم، هنوز یک دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه نشده است.

این موضوع آنقدر حاد و پیچیده و البته مهم است که صدای بهشت نشینان شهری را هم در آورد، بهتر نیست شهردار تهران شفاف سازی کند و تغییرات را دقیقا در حوزه حمل و نقل عمومی به مردم و یا خبرنگاران ارائه کند...!؟

برچسب ها: مترو ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
معصومی
۰۵:۲۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
تا وضعیت اتوبوسرانی تهران با احیای خطوط منحل شده و کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها اصلاح نشود وضع اصلاح نخواهد شد در ضمن باید برخی خطوط اتوبوس از جمله تهرانپارس به نوبنیاد ، نوبنیاد به هفت تیر ، طول بلوار میرداماد از ولیعصر تا شریعتی با برقراری خطوط جدید و منحل شده دایر شود
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
از اول تا دهم باید خودرو شخصی ممنوع و حمل نقل عمومی باید رایگان باشه!
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
باید هر متر گاز و هر لیتر بنزین و گازوییل بیست هزار تومان بشود و سهم هر نفر از درآمد آن که ماهیانه بالای سه میلیون تومان میشود،نقدا و به نرخ روز داده شود تا انگیزه صرفه جویی پدید آید و فقر و ترافیک و تجمع در شهر و آلودگی برطرف شود.
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
اگر همان ساعت قبل که در مرداد و شهریور بود میماند هم مصرف برق معتدل میبود و هم ترافیک جواب میداد.
با این کاری که شده از ساعت ۶.۳۰ ترافیک داریم یکسره تا ساعت ۱۰ صیح. چون هر صنفی و هر مدرسه ای زمان خودش را دارد.با تشکر.
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
سلام من هفته گذشته از شهرستان برای دکتر آمده بودم تهران ، اولا خواستم تشکر کنم از حاکمیت بابت این ایجاد مترو که چقدر نعمت بزرگی است هم کم هزینه و هم صرفه جویی در زمان ولی یک مشکل دیدم و آن حضور جوانان بیکار به کرات در واگنها که برای انجام کاری خاص سوار نشده بودن ، برای پر کردن وقت بیماری خیلی هایشان سوار شده بودن و موجب شلوغی واگنها خصوص در زمانهای پیک میشدند که واقعا به طور جد باید فکری برای این معضل شود ، و مورد دیگر اینکه اصلا خیلی ها بی معرفت شده بودند و افراد میانسال و کهنسال چند مورد مشاهده کردم ایستاده اند ولی افراد جوانتر که نشسته بودن اصلا اهمیتی به آن نمی دادند در صورتیکه در شهرستان اصلا اینگونه نیست و احترام زیادی برای بزرگترها قایل می‌باشند.
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
از بس ماشین داریم
جاده ها توان اینهمه ماشین رو دارند؟
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
آلمان سه برابر ایران خودرو داره
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
باید قوانین و سیاستهای کلان تغییر کند والا هر روز اوضاع بدتر میشود.باید از دستکاری و دستوری کردن اقتصاد و اداره کشور دست برداشت،باید مصرف آب شرب و کشاورزی هر منطقه با اهرم قیمت،در حد جایگزینی کم شود،و منابع (برق وبنزین و گاز و گازوییل و...) به قیمت واقعی و تک نرخی یعنی بالاترین پیشنهاد داخلی یا خارجی ،فروخته شود،باید از کل املاک کشور مالیات متناسب با ارزشش گرفته شود،و درآمدهای حاصل،که رقم چند میلیون تومانی ماهیانه آن برای هر نفر است شفاف وب دون دستکاری بین همه تقسیم شود،و باید صادرات و واردات و دستمزد و تولید،آزاد و رقابتی باشد،و هر کاری به صرفه بود انجام شود،و حتی در صورت بیکاری هم توان زندگی نزدیک به متوسط به وجود میاید و فقر و اسراف و فساد ورانت و قاچاق و بیعدالتی و نابودی محیط زیست و... برطرف میشود.البته بهتر است برای کنترل جمعیت بابت زیر ۱۸ سال نصفه پرداخت کنند یا محدودیت در تعداد فرزند باشد.الان فرق یک کارگر ایرانی که به اصطلاح در ثروت کشور سهم دارد با کارگر افغانی چیست؟.
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
بهترین کار برداشتن طرح ترافیک است
چون این طرح بجز پول برای شهرداری هیچ منفعتی برای هیچ قشری ندارد.
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس روز ب روز در حال پیشرفتو توسعه ایران کشور تمدن ها با ثروت مثال زدنی با نیروی توانمند به چنین روزی افتاده واقعا جای بسی تعمل دارد
نادر
۰۹:۰۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
یک نمونه از اعلام های دائم شهرداری افتتاح ایستگاههای جدید مترو است در صورتی که الان در ساعات پیک کاری واگنها ناجور مملو از مسافر است پس شرط مدیریت کارآمد حکم میکند ابتدا سرفاصله حرکت قطارهای مترو کم شود بخصوص مسیرهای جنوبی خطوط 1 و 3 و6 و آنگاه سپس ایستگاه جدید افتتاح شود ولی اینچنین نیست؟
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
اتوبوسها را برداشتند و فقط تاکسی گذاشتن آنهم انقدر منتظر بمونی تا بیا و میگن ترافیکم زیاده صرف نمیکنه میرن اسنپ قبلا تاکسی ها بهتر کنترل میشدن اصلا اتوبوسها را چرا برداشتید؟ خط نوبنیاد هفت تیر را برداشتند فقط تاکسی داره- تجریش هم همینطور خوب همینجاها هم ترافیکش هم بیشتره - گیشا به انقلاب و ولیعصر هم کم شده و تاکسی هم کم داره مجبوریم اسنپ بگیریم - یعنی خودشون تشخیص نمیدن؟
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
با عرض سلام و خسته نباشید
از مسئولان شهری تهران میخوام هر چه زودتر به وضعیت اسفناک اتوبوس های تندرو شهری تهران رسیدگی کنند؛ به طور مثال در بعضی خطوط مانند خط جوانمرد قصاب-پایانه لاله اصلا فضایی برای سوار شدن در اوایل صبح و هنگام غروب وجود نداره و در صورتی که شرایط جوی بارانی یا برفی باشه فاصله زمانی رو نسبت به شرایط عادی حداقل 5 برابر میکنه که از نگاه شهروندان غیر منطقیه.
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
سلام .. من به عنوان یک شهروند مشکل ترافیک مشکل خیلی مهم هست... بیش از چند دهه این مشکل وجود داره.. فرهنگ سازی عمومی و زیر ساخت های شهری برای عبور مورو‌ر ضعیف هست... برای مثال وسایل حمل و نقل عمومی سنگین خیلی کم شده و دولت هیچ گونه به فکر آن نبوده ... تو شهری که من هستم که مرکز استان هست شاید 10 اتوبوس فعال نداره مردم هم واسه کارهای بیخودی ماشین تک نفره میارن اکثر جوان ها فقط وقت تلف می کنند تو شهر و با ماشین های شخصی خودشون باعث ترافیک و آلودگی هوا میشن باید اولویت بندی کارها و فرهنگ سازی مهم هست که کاری واسش نکردن .... مثلاً صبح تا ظهر کسایی که کار خدماتی شهری
مسعود
۰۸:۱۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
سلام کار شهری مثل تهران از سه دستگاه تا صد دستگاه اتوبوس گذشته، بخاطر بی تدبیری ها نیاز به چند صد دستگاه اتوبوس است تا بی اعتمادی تمام افرادی که ترجیح میدن با وسیله نقلیه شخصی خودشون حرکت تا به مقصد برسن، جلب بشه.واقعا چرا از صندوق توسعه ملی برداشت و برای خرید اتوبوس خرج نمیشه.میشه یک هفته مسئولین خودشون را جای ما بگذارن و بدون استفاده از وسیله شخصی یا ماشین های در اختیار ، به سمت مقصد های خودشون بروند تا زجر ما را درک کنند.چرا راننده های تاکسی که صبح تا شب بجای مسافر کشی در سطح شهر، در اختیار اشخاص حقوقی هستند سلب امتیاز و جریمه مالی نمی شوند.
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
ی مدلسازی بکنید برای تعداد خودروها و طول مسیر و فضای پارک موجود و تعداد مسافرین و دانش آموزان ببینید این مساحت شهری و خیابانی از ترافیک آزاد و عاری می گردد یا خیر. خودتان را خسته نکنید.