سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سهمیه ارزی دارو به چهار میلیارد دلار /کاهش میزان کمبود دارویی کشور به ۸۱ قلم

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: عرضه واکسن های کرونا و روتا ویروس در داروخانه های سراسر کشور در حال انجام است.

محمد پیکانپور در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه دارویی و صنایع وابسته گفت:  سهمیه ارزی دارو به چهار میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. ۱/۴۵ میلیارد دلار در حوزه دارو و مواد اولیه تا الان تخصیص یافته است. 

به گفته وی برنامه ریزی برای ذخیره دارو برای شش ماه در سازمان غذا و دارو و برای ۸۳۰ قلم دارو پیش بینی شده و در حال انجام است. 

او ادامه داد: عرضه واکسن های کرونا و روتا ویروس در داروخانه های سراسر کشور در حال انجام است. کمبود دارویی کشور از ۴۲۰ قلم در سال گذشته به ۸۱ قلم کاهش یافته است. 

پبکانپور افزود: در یک سال گذشته سازمان غذا و دارو حمایت کافی از تولید داخل را داشته است. پرداخت بر خط در طرح دارویار در حال انجام است. 

او افزود: حوزه ماشین آلات داروسازی هم گام با صنعت داروسازی در حال رشد و پیشرفت است. صنعت دارو یکی از پر افتخارترین صنایع کشور محسوب می شود.

عبدزاده، رئیس هیئت مدیره سندیکای دارو گفت: صنایع داروسازی کشور با داشتن ۳۳ هزار داروساز،  ۱۶ هزار داروخانه فعال، ۶۰ شرکت پخش و همچنین ۷۰ کارخانه تولید مواد اولیه در توسعه صنعت داروسازی کشور نقش دارند. 

به گفته وی صنایع داروسازی با بومی سازی تولید  داروهای تخصصی و های‌تک این توانمندی را دارند که دانش فنی را به شرکای اقتصادی منتقل کنند و صنعت داروسازی توانایی جذب سرمایه گذار را دارد. 

او گفت: با بهبود زی ساخت ها می توان به تراز تجاری مثبت در کشور رسید. صنعت داروسازی حامی کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.