سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام آزمایش سل و بروسلوز در گاوداری‌های شیری دنا

به منظور جلوگیری از شیوع سل گاوی و بروسلوز، آزمایش‌های مربوط به این بیماری‌های در گاوداری‌های شیری شهرستان دنا درحال انجام است.

شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی است و سل و بروسلوز از جمله مهمترین این بیماری‌ها هستند، که می‌توانند از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه و آلوده مصرف کنندگان را درگیر کنند.

با توجه به ماهیت مشترک بودن بیماری در انسان و دام و درمان نشدن دام‌ها، تنها راه مبارزه با سل گاوی شناسایی از طریق انجام تست و حذف یا کشتار دام است.
یکی از راه‌های مبارزه و کنترل بیماری‌های دامی، انجام آزمایش‌های غربالگری برای تشخیص دام‌های مشکوک و آلوده و همچنین ردیابی این دو بیماری در کشتارگاه‌ها است.

تست سل با تزریق توبرکولین در یک سوم میانی گردن و همزمان خونگیری از گاو‌های شیری بالای ۱۲ ماه با هدف پایش بیماری بروسلوز انجام می‌پذیرد.

ضد عفونی کردن مرتب جایگاه‌های دام و رعایت اصول قرنطینه‌ای برای انجام اقدامات کنترل و پیشگیرانه از این دو بیماری تاکید می‌شود.

همچنین در زمینه کنترل و پیشگیری از این دو بیماری و سایر بیماری‌های مشترک میان انسان و دام که واگیر هستند، دامداران همکاری‌های لازم را با گروه‌های دامپزشکی داشته باشند و از هر گونه حمل و نقل بدون اخذ مجوز‌های بهداشتی_قرنطینه‌ای خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.