سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرآیند مدیریت دانش در اقدامات دستگاه‌های اجرایی به‌کارگیری شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به جایگاه و فرآیند مدیریت دانش در اسناد بالادستی، برنامه‌های توسعه‌ای بلندمدت، اقدامات جاری و آتی دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته شود.

محمد کرمی در نشست با اعضای کمیته اجرایی مدیریت دانش استانداری بیان کرد: تبدیل مدیریت دانش به یک رویه سازمانی باید به عنوان یکی از ضرورت‌های اصلی پیش روی دستگاه‌های اجرایی به منظور پرهیز از دوباره‌کاری‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا دستگاه‌ها باید اهداف مدیریت دانش را با وظایف، رسالت‌ها و مأموریت‌های سازمانی مطابقت و هماهنگ کرده به گونه‌ای که مدیریت دانش به ابزاری برای دستیابی به اهداف توسعه نگر و رفع چالش‌ها تبدیل شود.

مدیریت دانش ابزاری برای دستیابی به اهداف توسعه نگر و رفع چالش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید برای مشارکت کارکنان و افزایش ضریب موفقیت پیاده‌سازی مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: کارکنان با خلق و تسهیم دانش با یکدیگر در راستای تسهیل امور و ارتقای سطح پاسخگویی به ارباب‌رجوع برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کمیته اجرایی مدیریت دانش استانداری باید ابزار تعامل و ارتباط بین خبرگان و متخصصان حوزه‌های مختلف درون و برون‌سازمانی به منظور تبادل دانش جهت رفع شکاف دانشی باشد.

کرمی اظهار کرد: تداوم دانش سازمانی میان کارکنان با رویکرد گردآوری، سازماندهی و تدوین تجربیات کارکنان و اشاعه آن، در رفع رخداد‌های مکرر و بهره‌وری سازمان مؤثر است.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش با تمرکز بر دانش و تجارب کارکنان تأثیر مستقیمی در ارتقای جایگاه سازمانی دارد، افزود: توانمندی کارکنان و مدیران در بهره‌مندی از ابزار‌های مدیریت دانش و مشارکت فعال آن‌ها را در فرآیند‌های آن با هدف عملکرد مطلوب‌تر ارتقا دهید.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پروژه مدیریت دانش با حمایت وزیر کشور و با تدوین چهارچوب حاکمیتی مدیریت دانش از سوی وزارت کشور از سال گذشته در استانداری اجرا شده، گفت: مهمترین اهداف مدیریت دانش استفاده از تخصص، تجربیات و دانش کارکنان سازمان در راستای پیشرفت برنامه‌ها و فعالیت‌های کاری است.

وی ادامه داد: اجرای مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی سبب می‌شود که کارکنان از راهکار‌های کیفی حل مشکلات آگاه شوند و با تصمیم‌گیری صحیح امور، عملکرد دستگاه در زمینه‌های مختلف بهبود یابد.

کرمی بیان کرد: در ارتباط با توسعه فرهنگ دانش‌محور، اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مناسبی جهت مشارکت کارکنان تاکنون در استانداری انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.