سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام تست سل ۲۵۰۰ راس دام سنگین در مجتمع دامپروری خوزستان

رئیس اداره دامپزشکی باغملک از آغاز تست سل و بروسلوز در بزرگترین مجتمع دامپروری استان در این شهرستان خبر داد.

حبیب سلماوندی رئیس اداره دامپزشکی باغملک گفت: پایش بیماری سل توسط کارشناسان دامپزشکی باغملک هرساله و بر اساس برنامه زمانبندی اداره کل دامپزشکی استان از دامداری‌های این شهرستان و با اولویت دامداری‌های صنعتی انجام می‌گیرد. 

او می‌گوید: در این طرح تعداد دو هزار ۵۰۰ راس دام سنگین به لحاظ دو بیماری سل و بروسلوز که مشترک و قابل انتقال بین انسان و حیوان است در طی یکروز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس اداره دامپزشکی باغملک گفت: بیماری بروسلوز که در بین عموم مردم به نام تب مالت شناخته می‌شود جزء مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده و می‌تواند موجب بروز آلودگی در انسان شود.

سلمانوندی گفت: عملیات تست سل و بروسلوز برای تشخیص و ردیابی سل و بروسلوز هر ۶ ماه یکبار توسط اکیپ بخش دولتی دامپزشکی شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی باغملک بر اهمیت ضد عفونی کردن مرتب جایگاه‌های دام و رعایت اصول قرنطینه‌ای برای انجام اقدامات کنترل و پیشگیرانه از این دو بیماری تاکید کرد و از دامداران درخواست کرد: در زمینه کنترل و پیشگیری از این دو بیماری و سایر بیماری‌های مشترک میان انسان و دام که واگیر هستند، همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند و از هر گونه جا به جایی، حمل و نقل و ورود دام به دامداری خود بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.