سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبس قضایی عمران خان ۱۴ روز دیگر تمدید شد

پس از پایان بازداشت قضایی نخست وزیر سابق پاکستان دادگاه حکم بازداشت او را ۱۴ روز دیگر تمدید کرد.

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان ماه گذشته پس از تشکیل پرونده‌ای علیه وی به اتهام نقض قانون اسرار رسمی با افشای یک تلگراف مخفی دیپلماتیک (رمز) که توسط سفارت این کشور در واشنگتن در ماه مارس سال گذشته ارسال شده بود، دستگیر شد.

براساس گزارش سی ان بی سی نیوز، یک دادگاه ویژه پاکستان روز سه‌شنبه مدت بازداشت عمران خان در پرونده سایفر را برای ۱۴ روز دیگر تمدید کرد که احتمال آزادی زودهنگام او را مخدوش کرد. خان، همچنین رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان، ماه گذشته پس از تشکیل پرونده‌ای علیه وی به اتهام نقض قانون اسرار رسمی با افشای یک تلگراف مخفی دیپلماتیک (رمز) ارسال شده توسط سفارت این کشور در واشنگتن دستگیر شد. 

این سومین بار است که خان ۷۰ ساله به صورت موقت به زندان فرستاده می‌شود. بازداشت ۱۴ روزه قبلی امروز به پایان رسید. قاضی دادگاه ویژه ابوالحسنات ذوالقرنین جلساتی را در اتک زندان ناحیه برگزار کرد، جایی که خان پس از دستگیری در پرونده توشاخانه از ۵ اوت در آن بازداشت بود.

پس از پایان جلسه، دادگاه دستور داد که او تا ۱۹ مهرماه در بازداشت قضایی قرار گیرد تا تحقیقات تکمیل شود. دادگاه همچنین حکم بازداشت شاه محمود قریشی وزیر خارجه سابق را برای همین مدت تمدید کرد. قریشی نیز در همین قانون متهم شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.