سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکل اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در ۲ روستای بشاگرد

امسال مشکل آنتن دهی تلفن همراه و شبکه اینترنت پرسرعت در ۲ روستای شهرستان بشاگرد مرتفع خواهد شد.

دیانت مدیر روابط عمومی مخابرات هرمزگان گفت: امسال مشکل آنتن دهی تلفن همراه و شبکه اینترنت پرسرعت در روستا‌های سرتنگ سهران و دست موردان گوهران بشاگرد با ارتقای دکل‌های مخابراتی مرتفع خواهد شد.

احد قویدل فرد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان نیز گفت: برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستا‌ها باید ۳ زیر ساخت شامل هسته شبکه ارتباطی، انتقال پهنای باند و لایه دسترسی (ساخت دکل مخابراتی) فراهم شود.

او در خصوص مشکل اینترنت روستا‌های حوزه سرحدی نیز گفت: در روستا‌های بشاگرد به دلیل کوهستانی بودن و سخت گذر بودن منطقه، ساخت دکل‌های رادیویی با مشکل مواجه است و رفع این مشکل نیازمند اجرای طرح فیبر نوری است که طرح بلند مدت است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: طبق برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید از امکانات پوشش تلفن همراه و شبکه اینترنت پایدار بهره‌مند شوند که شهرستان بشاگرد ۱۰ درصد از برنامه عقب است.

احد قویدل فرد افزود: امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اجرای طرح فیبر نوری مشکل آنتن دهی سرویس‌های تلفن همراه و اینترنت پر سرعت در بسیاری از روستا‌های شهرستان بشاگرد مرتفع شود.

او گفت: اعتبار لازم برای اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان بشاگرد تامین و از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت مخابرات ایران برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: تفاهم نامه عملیات اجرایی فیبرنوری و اتصال منازل و کسب و کار‌ها به اینترنت پر سرعت بین پیمانکار و شهرداری‌ها در سردشت بشاگرد، سیریک و جاسک امضا شده است.

قویدل فرد افزود: این طرح پیش از این در جزیره کیش و شهر چارک اجرا شده و هم اکنون در شهر‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه و بندرکنگ در حال اجرا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.