سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجارت ایران و عراق به ۴۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد

رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: سطح روابط میان ایران و عراق به رقم ۴۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد و حجم تبادل تجاری بین دو کشور در حال افزایش است.

ضیغمی، رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: دومین کمیته مشترک بازرگانی با هدف تبادل نظر میان دو کشور ایران و عراق  برگزار می‌شود. دو دولت ایران و عراق به یک تبادل اقتصادی و در روابط تجاری به ثبات خوبی رسیده‌اند.

ضیغمی افزود: سطح روابط میان دو کشور افزایش یافته است که در سال به ۴۰ میلیارد دلار تبادل تجارت میان دو کشور می رسد. با توجه به تحریم‌های ظالمانه ایران توانسته به قله‌های پیشرفت در تمامی زمینه‌ها برسد. ما آمادگی داریم به توسعه و زیرساخت‌های کشور عراق جهت صادرات به کشورهای عربی کمک کنیم و حمایت همه جانبه خود را تا سال ۲۰۳۵ اعلام می‌کنیم.

او گفت: چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد. امیدواریم با مشکلات لجستیک و تراکنش‌های مالی این موانع را برطرف کنیم. بررسی برنامه‌های توسعه همکاری تجارت با رقم ۴۰ میلیارد دلار در دستورکار قرار گرفته است. بحث راهکار توزان تجاری میان دو کشور برای ایجاد  زیرساخت‌های صنعتی و تجاری مدنظر ایران است. یکی از موضوعات اصلی بحث لجستیک مسائل تجارت ترانزیتی بین دو کشور عراق و ایران قرار است. همچنین تسهیل روابط میان تجار دو کشور هم باید برطرف و تسهیل شود.

رئیس سازمان توسعه و تجارت افزود: وضعیت پروژه‌های فنی و مهندسی میان دو کشور در دستور کار قرار گرفته است. همچنین ایجاد بازارچه های مرزی هم یکی از موضوعات مهم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.