سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کوچ پاییزه عشایر لرستان

مدیرکل امور عشایری لرستان از آغاز کوچ پاییزه عشایر این استان خبر داد.

هوشنگ نورمحمدی اظهار داشت: هم‌زمان با شروع فصل پاییز، کوچ عشایر لرستان آغاز شده و تا پایان آبان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در مدت دو ماه، ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری کوچ خواهند کرد، افزود: خانوارهای عشایری در فصل پاییز از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی استان‌های خوزستان، ایلام و جنوب استان کوچ می‌کنند و تا رسیدن فصل بهار و گرم‌شدن هوا در این مناطق مستقر می‌شوند.

مدیرکل امور عشایری لرستان، تصریح کرد: در فصل کوچ، عشایر یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک را جابه‌جا خواهند کرد که همه تمهیدات لازم برای کوچ آن‌ها در نظر گرفته شده است.

نورمحمدی، افزود: توزیع آرد خانه‌پزی، علوفه دامی، تأمین نفت و گاز، بهسازی راه‌های عشایری، تأمین آب، بهسازی چشمه‌ها، آبرسانی با ۱۱ دستگاه کامیون از مهم‌ترین خدماتی است که به خانوارهای عشایر ارائه می‌شود.

وی گفت: عشایر لرستان با تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، ۱۷ تن روغن حیوانی، ۹۰ تن گندم و حبوبات، هزار تن پشم، ۱۵۵ هزار تن جو و دیگر محصولات باغی نقش مهمی در تولیدات موردنیاز مردم دارند.

مدیرکل امور عشایری لرستان، بیان داشت: هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات لرستان در اختیار عشایر استان است.

نورمحمدی با اشاره به پرداخت تسهیلات و حمایت از عشایر استان، گفت: ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی امسال برای عشایر در بخش‌های خرید علوفه دامی، رونق صنایع‌دستی، گردشگری بومی عشایر و کشت گیاهان دارویی بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.