سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروکشی‌ها در آزادسازی کاروانسرا تا گره کور پیاده‌راه‌سازی خیابان امام (ره) سمنان

گلایه از گروکشی‌ها در آزادسازی کاروانسرا تا مشکلات پیاده‌راه‌سازی خیابان امام (ره)، موضوعات مختلفی بود که رییس شورای اسلامی شهر سمنان در نشست با اصحاب رسانه به آن‌ها پرداخت.

مهدی خراسانیان رییس شورای اسلامی شهر سمنان در نشست با اصحاب رسانه گفت: چشم‌انداز تحقق بودجه شهرداری سمنان ۹ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ است که سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از چشم‌انداز بودجه شهرداری سمنان یعنی حدود ۳۸ درصد در نیمه نخست امسال محقق شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۰ میلیارد ریال میانگین درآمد ماهانه شهرداری سمنان برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری است، تصریح کرد: ۶۰ درصد بودجه محقق شهرداری سمنان مربوط به بخش پرداخت حقوق و دستمزد است که البته طبق قانون، هزینه‌کرد ۶۰ درصد در بخش اقدامات جاری و ۴۰ درصد در بخش عمرانی مجاز است.

وی با اشاره به افزایش حقوق نیرو‌های رسمی شهرداری از مهرماه طبق قانون، بیان کرد: افزایش حقوق بر بار مالی شهرداری سمنان افزود و منابع تامین آن در دست بررسی است.

خراسانیان افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار محقق شده از بودجه شهرداری سمنان در نیمه نخست امسال صرف پرداخت حقوق شد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده در نیمه نخست امسال به شهرداری سمنان پرداخت شد.

خراسانیان تصریح کرد: گزارش حساب‌رسی از وضعیت هزینه‌کرد شهردار قبلی سمنان تنظیم و تحویل شورای اسلامی شهر سمنان شد و این شورا پس از تایید برای بررسی به اداره بازرسی ارسال کرد.

وی ادامه داد: طبق قانون، شهردار می‌تواند تا ۱۰ درصد بودجه را در بین طرح‌ها جابه‌جا کند که البته پیشنهاد از سوی شهردار به شورای اسلامی شهر و فرمانداری اعلام و سپس برای تصویب بررسی می‌شود، اما در دوره شهرداری قبل، جابه‌جایی بودجه بدون هماهنگی انجام می‌شد.

رفع گره ترافیکی برخی تقاطع‌های سمنان با ایجاد شورای ترافیک شهرستانی

رییس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: بستن میدان عدالت موجب جا به جایی بار ترافیکی و انتقال گره ترافیکی به نقطه دیگر شد که تجدید نظر در اصلاح ترافیکی میدان عدالت سمنان درخواست شده است.

وی از نبود شورای ترافیکی در شهرستان سمنان گلایه کرد و افزود نمی‌شود مشکلات ترافیکی شهرستان سمنان در نشست استانی بررسی شود و ایجاد شورای ترافیک شهرستان با پیگیری فرمانداری سمنان دوباره تشکیل شد که با این اقدام مشکلات ترافیکی رفع خواهد شد.

وی افزود: برای زیباسازی ورودی‌های غربی و شرقی شهر سمنان با کمک مشاور، امسال طراحی تکمیل می‌شود و در بودجه سال آینده تخصیص اعتبار برای اجرای این مساله در نظر گرفته می‌شود.

کدام طرح عمرانی از اولویت اجرایی خارج شد؟

خراسانیان اضافه کرد: تکمیل تقاطع روگذار شهید دانشگر در شهرک روزیه سمنان از طرح‌های اولویت‌دار در کاهش تصادفات است و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرداری سمنان در دوره قبل، نبود اولویت بندی برای اجرای طرح‌ها بود و امسال سازه‌های آهنی تقاطع روگذر میدان امام حسن (ع) به منظور جلوگیری از زنگ زدن و اکسیدشدن با بتن سیمانی پوشش داده و طرح متوقف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل تقاطع روگذر میدان امام حسن (ع) سمنان در اولویت این دوره از شورای اسلامی شهر سمنان نیست، افزود: در سال‌های آینده نیز توجیهی برای تکمیل این طرح نیست و در طرح جامع شهر سمنان نیز به عنوان زیرگذر پیش‌بینی شده بود.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان بیان کرد: طرح جامع شهری برای توسعه شهر پیشنهاد می‌دهد و اجرای طرح‌ها الزام نیست. از سوی دیگر، طرح جامع ترافیکی شهر سمنان در حال تدوین است و پس از تصویب طرح، اقدامات طبق طرح انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای طرح جامع شهری طرح تفضیلی در حال تنظیم و تصویب است، اضافه کرد: ضوابط طرح جامع سمنان از سال ۹۴ به بعد در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.