سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال تحصیلی حوزه های علمیه در هرمزگان آغاز شد

در مراسمی طلاب و روحانیان حوزه علمیه برادران و خواهران هرمزگان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

 مدیر حوزه‌های علمیه برادران هرمزگان در این مراسم گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از هزار طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه برادران تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام نادر حقیقی افزود: امسال مدرسه علمیه امام علی (ع) سندرک، مرحله اول طرح مدرسه میناب و مرحله دوم مدرسه علمیه بندرلنگه به بهره برداری رسید.

وی گفت: مرحله دوم ساخت مدرسه حوزوی میناب آغاز شده و طرح عمرانی مرکز مدیریت نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست است.

نماینده، ولی فقیه در استان نیز در این مراسم بر توسعه رشته‌های تخصصی در مدارس حوزه‌های علمیه استان تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه استان با ورود این رشته‌های تخصصی، تقویت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: بخش مهمی از گسترش معنویت، اخلاق و فرهنگ نرم افزار تمدن اسلامی بر عهده روحانیت است.
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت کشور هم در این مراسم گفت: آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی بر مادی گرایی پیروز می‌شود و این رسالت روحانیان است که آن را در جامعه گسترش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین دولابی افزود: حفظ و نگهداری درخت تنومند انقلاب اسلامی وظیفه اصلی ماست تا آن را به دست صاحب اصلی اش برسانیم.

در حاشیه این مراسم از کتاب جانشین خدا به قلم مرحوم شیخ عبدالمحمود جهانگیری رونمایی شد.

این کتاب در ۳۴۴ صفحه با محوریت خلافت انسان برروی زمین نوشته شده است.

همچنین در مراسم دیگری که به مناسبت بازگشایی مدارس دینی دختران در بندرعباس برگزار شد.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: ۱۳ مدرسه علمیه خواهران در مقطع کارشناسی و یک مجموعه آموزشی- تخصصی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در هرمزگان وجود دارد.

راضیه سلطان عباسی افزود: در کارشناسی ارشد رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، اخلاق و کلام اسلامی تدریس می‌شود که دو رشته تفسیر علوم قرآنی و کلام نیز امسال به رشته‌های دیگر افزوده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در کشور ۱۲۰ هزار نفر در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید ۲۰۰ طلبه جدید وارد حوزه علمیه خواهران هرمزگان شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.