سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از پوستر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در شهرکرد

پوستر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی روز دوشنبه در شهرکرد که به عنوان میزبان بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌‎های ملی و کارآواها، در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار کرد: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی امسال با تمرکززدایی از تهران به میزبانی پنج استان برگزار می‌شود که این استان نیز میزبان بخش "نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌‎های ملی و کارآواها" به مدت سه روز از ۶ تا ۹ مهر است.

پیام احمدی ادامه داد: از آنجا که چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه آداب و رسوم مردم زاگرس‌نشین است، این جشنواره بین‌المللی برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این بخش از جشنواره ۲۷ گروه از مناطق مختلف کشور حضور دارند و به اجرای نمایش می‌پردازند، تصریح کرد: نمایش‌های منتخب در فضای باز و در سه شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان اجرا می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در حفظ و احیای فرهنگ و هنر این مرز و بوم یادآور شد: با توجه به تحرکات دشمن در جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی و از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های استان‌های کشور در تقویت هویت ملی، این جشنواره از امسال با ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود که می‌تواند نقش موثری در مهار جنگ ترکیبی ایفا کند.

احمدی افزود: هماهنگی و آمادگی‌های لازم برای برگزاری مطلوب و منظم این جشنواره در استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است و امید می‌رود با اطلاع‌رسانی مناسب بتوان جشنواره‌ای در خور و شایسته با استقبال گسترده مردم برگزار کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.