سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان هیاتی به رام الله خواهد فرستاد

در سایه گمانه‌زنی‌ها درخصوص عادی‌سازی روابط ریاض با تل‌آویو، یک هیات از عربستان برای دیدار با مقامات فلسطینی به رام‌الله خواهند رفت.

یک مقام فلسطینی گفت که در بحبوحه تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافقی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که می‌تواند شامل امتیازاتی برای فلسطینیان باشد، یک هیات سعودی قرار است این هفته در رام الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

براساس گزارش رویترز، به گفته این مقام، نماینده غیرمقیم عربستان سعودی در امور فلسطین که ماه گذشته منصوب شد، این هیات را رهبری می‌کند.

این سفر پس از آن انجام شد که هم محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و هم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته گفتند که تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی برای عادی سازی روابط بین دو کشور در جریان است.

مقامات آمریکایی هشدار داده اند که هرگونه توافقی که انتظار می‌رود شامل توافق دفاعی با واشنگتن و برنامه هسته‌ای غیرنظامی برای عربستان سعودی باشد، تا حدودی دور از دسترس خواهد بود.

 از جمله مسائلی که باید حل شود، مسئله فلسطین نیز خواهد بود و ریاض خواستار احیای یک روند صلح است که منجر به راه حل دو کشوری با یک کشور مستقل فلسطینی در کنار رژیم صهیونیستی می‌شود.

مذاکرات صلح با میانجیگری آمریکا بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در سال ۲۰۱۴ شکست خورد و روابط بین دو طرف در بحبوحه موج خشونت به شدت کاهش یافت.

محمود عباس هفته گذشته گفت تا زمانی که فلسطینیان حقوق کامل دریافت نکنند، هیچ توافق صلحی قابل دستیابی نیست و وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین خواستار احیای هدف راه حل دو کشوری شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.