سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی رسولی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آموزش مداحی کودکان و نوجوانان نیاز به مراقبت دارد

یک مداح اهل بیت (ع) درباره آموزش مداحی به کودکان و نوجوانان گفت: ما در شروع یک مسیر جدی و طولانی هستیم. آموزش مداحی به کودکان و نوجوانان به مراقبت نیاز دارد.

مهدی رسولی، مداح اهل بیت (ع) در پاسخ به این سوال که گاهی شنیده می‌شود اشعار و نوحه‌های انتخاب شده برای تدرس کودکان و نوجوانان مناسب سن آن‌ها نیست، گفت: ما در شروع یک مسیر جدی و طولانی هستیم. ان‌شاء‌الله در آینده شاهد کار‌های فاخری خواهیم بود. آموزش مداحی به این سنین به مراقبت نیاز دارد.

این مداح اهل بیت (ع) در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی‌بر اینکه بازخوردتان از برگزاری کنگره ملی «نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی» چیست، گفت: کنگره ملی نوحه در ابتدای مسیر است. باید کنگره ملی نوحه حداقل دو دهه قبل برگزار می‌شد؛ اگرچه دیر شروع کردیم، ولی به [مقصد] می‌رسیم.

 سعید بیابانکی، شاعر و منتقد ادبی هم درباره آثار ارسالی به بخش کودک و نوجوان در کنگره ملی نوحه گفت: تا حدودی آثار ارسالی در کنگره «نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی» از جهان کودکان دور بود. چون شاعران بزرگسال برای این رده سنی نوحه نوشته بودند. مولانا گفته «چون که با کودک سر و کارت فتاد، پس زبان کودکی باید گشاد». جهان کودکان جهان عینی است. عبارتی که در ذهن شکل گرفته، برای کودکان قابل درک نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، سخنران مذهبی و کارشناس مسائل خانواده درباره آموزش نوحه و مداحی به کودکان و نوجوانان گفته بود، نوحه کودکان و نوجوانان کار مهم و سختی است. گاهی به کودکان توجه می‌شود، ولی توجه به نوجوانان از لحاظ خوراک و فضا برای نقش آفرینی آنان کمتر است. وقتی کودک و نوجوان به هیئت عزاداری امام حسین (ع) می‌رود، خیلی جدی هستند. 

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، باید از بکار بردن الفاظی که کژتابی دارد، پرهیز کرد. نباید از مفاهیمی که آشکار است و به اصطلاح برای روضه باز است، استفاده کرد. باید ملاحظه روحیات بچه‌ها را کنیم، تا آزار روحی نبینند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
خریت رو به کودکان آموزش ندهیم..انسانیت آموزش بدهیم
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
خوش به حالتون که تو ده شب بارتون رو میبندید
ما با ده سال کار نه خونه داریم نه ماشین
تو خرج خونه هم موندیم
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
واقعا از بچگی کار میکنم هیچی ندارم
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
این کودکان در خانه هم تحت تربیت والدین و همچنین رسانه های اجتماعی هستند
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
همین مونده بود
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
خوب خدا رو شکر که بچه ها تمامی ملزومات موفقیت در آینده رو بعنوان یک فرد مفید برای خودشون و اجتماع یاد گرفتن فقط مونده مداحی...!
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
بچه های الان خیلی باهوش و اگاه هستند و هرچیزی رو به راحتی قبول نمیکنن
ایرانی
۱۰:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
به کودکان علم و دانش یاد دهید....شعور را بالا ببرید!