سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت برنج در بیش از ۲۰۶ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

برداشت برنج در ۲۰۶ هزار و ۷۳۶ هکتار از شالیزار‌های مازندران تاکنون انجام شده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برداشت برنج در ۲۰۶ هزار و ۷۳۶ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون انجام شده است، گفت: از این سطح، ۲۰۴ هزار و ۱۹۱ هکتار بیش از ۹۸ درصد بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

او به کشت مجدد برنج در ۶۰ هزار و ۷۰۴ هکتار و پرورش رتون در ۳۶ هزار و ۸۲۴ هکتار شالیزار استان اشاره کرد و افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شده است.

عباسپور با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، گفت: با علف‌های هرز در یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۹۹۸ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۲۷ هزار و ۷۴۲ هکتار (۱۱۴ هزار و ۲۳۱ هکتار شیمیایی و ۱۳ هزار و ۵۱۱ هکتار بیولوژیک)، بلاست برگ در ۵۰ هزار و ۲۰۴ هکتار و بلاست خوشه در ۱۳۱ هزار و ۹۲۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

او با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی به کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

عبتسپوربا شاره اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در حال حاضر ۸۳ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۵۴ میلیون مترمکعب است، گفت: سال زراعی امسال بیش از ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی در مزارع شالیزاری استان مصرف و ۲۷۶ نمونه آزمون خاک انجام شد.

مازندران با ۴۲ درصد تولید برنج کشور نقش بسیار مهمی در تامین این محصول استراتژیک در کشور دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.