سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدود شدن کشت غیراصولی سیب زمینی توسط کشاورزان غیربومی

استاندار کرمانشاه گفت : کشت غیراصولی سیب زمینی توسط کشاورزان غیربومی باید محدود شود.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم افزایی و همکاری دستگاه‌ها در بحران‌های مختلف یک اولویت مهم است گفت : در حوزه‌های مختلف این هماهنگی‌ها باید به کار گرفته شود.

وی به بارندگی‌های پیش رو در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدار هواشناسی باید دستگاه‌های مربوطه مراقبت کنند تا این بارش‌های آسیب خاصی را برای مردم در پی نداشته باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: مجموعه‌هایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید با محوریت آب منطقه‌ای برای لایروبی رودخانه‌ها، محل عبور سیلاب‌ها و جاده‌های در معرض ریزش سنگ اقدام کنند تا آسیبی متوجه کسی نشود.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع شرقی به عنوان نیروی کار در استان پرداخت و گفت: با توجه به وضعیت بیکاری استان، به کارگیری اتباع شرقی به عنوان نیروی کار توسط دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی دارای ممنوعیت قطعی است و در صورت مشاهده این موارد با هماهنگی نیروی انتظامی، این افراد باید جمع آوری شوند.

صحرایی به ضرورت برنامه‌ریزی برای محدود کردن کشت سیب زمینی توسط کشاورزان غیربومی اشاره کرد و گفت: به گفته جهاد کشاورزی حدود هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های استان به کشاورزان غیربومی برای کشت سیب زمینی اجاره داده شده که آسیب‌های بسیار جدی را برای زمین‌های کشاورزی استان در پی دارد.

وی گفت: جهاد کشاورزی باید در قالب اهرم‌های تشویقی و تنبیهی به محدود کردن اینگونه کشت‌های آسیب زا بپردازد.

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از اولویت‌های استان استفاده از پساب تصفیه شده برای صنایع آب بر و جایگزین کردن آن به جای منابع ارزشمند آب زیرزمینی است.

وی گفت: هم اکنون ۲۲ میلیون متر مکعب از فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود و بر اساس تکلیف قانونی که باید آب منطقه‌ای آن را در قالب یک برنامه منظم در اختیار صنایع آب بر قرار گیرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: با توجه به الزام قانونی برای انجام این کار، آب منطقه‌ای برنامه مدونی را در زمینه روند واگذاری این پساب به صنایع و برنامه‌های آینده و مشوق‌های این حوزه را ارائه دهد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.