سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرسي فرآيند امتحانات و صدور مدارك تحصيلي در 5 درصد از مدارس كشور

رئيس مركز سنجش آموزش و پروش، گفت: بازرسي مراحل و فرآيند امتحانات توسط 400 كارشناس خبره سنجش در 5 درصد مدارس كشور براي اطلاع رساني به مديران ستاد استاني صورت مي گيرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش؛ عبدالامير عرفي با اشاره به اينكه امروز فضاي امن و بانشاطي در زمينه مديريت و برنامه ريزي در وزارت آموزش و پرورش حاكم شده است، اظهار كرد: شيوه طراحي سوالات امتحاني با توجه به سند تحول بنيادين و برنامه پنجم توسعه بايد تغيير كند كه در اين رابطه برگزاري جشنواره طراحي سوالات برتر با همكاري دبيران علاقه مند استانهاي كشور در حال پيگيري است.

وي با اشاره به اينكه مقدمات تشكيل بانك سوالات امتحانات نهايي انجام شده است، افزود: بزودي جدول هدف_ محتوا تهيه و به استانها براي تهيه سوالات مناسب و استاندارد ارسال و سوالات امتحاني انتخاب شده در بانك سوالات مركز سنجش ذخيره خواهد شد.

عرفي، ايجاد پايگاه ارزشيابي on line را يكي از اهداف مركز سنجش دانست و تصريح كرد: از سال تحصيلي آينده با هماهنگي حوزه آموزشي براساس بودجه بندي كتب درسي هرماه يك آزمون طراحي و در اين پايگاه قرار مي گيرد تا معلمان بتوانند از اين طريق سوالات مناسب هر فصل كتاب را تهيه كنند و به منظور بهره گيري در ارزشيابي هاي مستمر در اختيار دانش آموزان قرار دهند.

وي با اشاره به نحوه ارائه سوابق تحصيلي به سازمان سنجش، خاطرنشان كرد: بانك سوابق تحصيلي در آموزش و پرورش ايجاد شده است و اطلاعات سجلي تحصيلي بيش از 4 ميليون نفر از فارغ التحصيلان سال 84 تاكنون در اين سامانه ثبت شده است./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.