سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری فروشنده اینترنتی زعفران در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری، از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروند بروجنی در معامله زعفران خبر داد.

سرهنگ عسگری گفت: با توجه به ارجاع شکوائیه قضایی یکی از شهروندان شهرستان بروجن به پلیس فتا این شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا عنوان کرد با آشنایی با فردی در فضای مجازی و پس از اعتماد به این فرد مقداری زعفران به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال از این شخص خریداری کردم، اما پس از واریز وجه ناپدیدشده و رد و نشانی از خود به‌جا نگذاشته است.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کرده و سرنخ‌هایی از هویت متهم به دست آوردند و با بررسی‌های بعدی وی را مورد شناسایی قرار دادند و متهم را دستگیر کردند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: متهم در مواجهه با ادله فنی غیرقابل‌انکار لب به اعتراف گشوده و بیان داشت برای کسب منفعت مالی سوژه خود را در فضای مجازی شناسایی و پس از جلب اعتماد کاربر مبلغ موردنظر را دریافت کرده و سپس با حذف حساب کاربری و خاموش کردن تلفن همراه از دسترس خارج‌شده است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکار‌ها متأثر از فضای سایبری متحول شده‌اند و فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در تبلیغات و جذب مشتری پیداکرده‌اند بنابراین به خاطر داشته باشیم هویت افراد در فضای سایبر پنهان است و صرفاً آشنایی با افراد ملاک تعامل و خریدوفروش نباشد.

وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.