سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر زلنسکی به کانادا و سخنرانی در پارلمان این کشور

رئیس جمهور اوکراین امروز در پارلمان کانادا سخنرانی خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که اکنون برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد پس از آنکه از سوی قانونگذاران آمریکایی آنگونه که باید مورد استقبال قرار نگرفت در نظر دارد امروز (جمعه) به کانادا سفر کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد: کانادا به حمایت‌های خود از اوکراین تا هر زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد داد و ما با قاطعیت برای دفاع از قوانین بین‌المللی خواهیم ایستاد. 

سفر زلنسکی به کانادا نخستین سفر وی به این کشور از زمان آغاز جنگ با روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به حساب می‌آید. مقامات کانادایی وعده داده اند کمک‌های تسلیحاتی و حمایت‌های بیشتری را از اوکراین در برابر روسیه ارائه کنند. 

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، زلنسکی قرار است ابتدا در پارلمان کانادا در اوتاوا به سخنرانی بپردازد. سپس وی قرار است در یک کنفرانس خبری مشترک با جاستین ترودو حضور بهم رساند. رئیس جمهور اوکراین یک بار در مارس ۲۰۲۲ به صورت ویدئوکنفرانس در پارلمان کانادا سخنرانی کرده بود. 

ایهور مایکل چیشین، مدیر اجرایی گروه لابی اوکراینی – کانادایی‌ها در کنگره می‌گوید کانادا یکی از اعضای تاثیرگذار در گروه ۷ و سازمان ناتو به شمار می‌رود و همه احزاب سیاسی این کشور از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت می‌کنند. 

وی افزود: بنابراین مناسب است که ترودو از شرکای کانادا انتظار و درخواست بیشتری داشته باشد. اگر دوستان اوکراین به دنبال پیروزی این کشور در جنگ هستند چاره‌ای جز حمایت‌های نظامی جدید از این کشور ندارند.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار اوکراینی تبار در کانادا ساکن هستند که بیشترین جمعیت خارج نشین اوکراینی‌ها را پس از روسیه به خود اختصاص می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.