سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژه اقتدار نیروهای مسلح استان فارس برگزار شد

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح مستقر در استان فارس توان و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

مراسم رژه نیرو‌های مسلح در استان فارس صبح امروز جمعه در بلوار پاسداران شیراز با حضور استاندار و اعضای شورای تامین فارس، خانواده شهدا، نیروهای نظامی، انتظامی، سپاهی، ارتشی در شیراز برگزار شد.

در این مراسم نیرو‌های مسلح با برگزاری رژه پیاده و خودرویی، توان و اقتدار را در مقابله با هرگونه ناامنی و دشمنان به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، عزت اقتدار و سرفرازی امروز را مرهون تلاش‌های نیرو‌های مسلح دانست و گفت: اگر امروز رئیس جمهور ما در سازمان ملل با اقتدار بیان می‌کند که آینده متعلق به ماست، به پشتوانه نیرو‌های مقتدر مسلح است. 

او گفت: نیرو‌های مسلح ما در هشت سال جنگ تحمیلی هم نشان دادند برای حفظ آب و خاک و ناموس ایران باید از جان عزیز خود گذشت.

 محمد هادی ایمانیه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیرو‌های مسلح مستقر در استان فارس افزود: طی ۲سال گذشته تاکنون نیز که شاهد حاکم شدن وحدت ویژه‌ای بر کشور بودیم، امیدواری برای پیشرفت و سرعت ابادانی نیز افزایش پیدا کرد.

او ادامه داد: به جوانانی که دوران دفاع مقدس را ندیده و تجربه نکرده اند توصیه می‌کنم که بخوانند آنچه را که در آن دوران بر کشور و دنیا گذشت و دلایلی که موجب پیروزی ما در دفاع مقدس شد.

ایمانیه اظهار کرد: اگر امروز همان وحدت و همدلی که در زمان هجوم شرق و غرب به کشورمان داشتیم و با همان دلایل و شرایط آن دوران را حفظ کنیم قطعا کشور عزیزمان تا لحظه ظهور، پیروز و موفق پیش خواهد رفت و کشور تحویل امام زمان (عج) خواهد شد.

استاندار فارس گفت: توجه به معنویت، توسل به اهل بیت، جانفشانی برای رسیدن به کربلا و زیارت ائمه، از خود گذشتگی، دور شدن از مادیات و بی توجه به دنیا و تشریفات آن، ولایت پذیری و اطلاعت از فرامین امام راحل که به زیبایی دفاع مقدس را اداره کردند، خودباوری و خوکفایی و نترسیدن از تحریم سلاح و حتی تحریم دارو و تجهیزات پزشکی، خوداتکایی و خدا باوری که روز به روز بیشتر و بیشتر شد همگی از دلایل پیروزی کشورمان در دفاع مقدس بود.

ایمانیه افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد جوان گرایی و اعتماد به جوانان بودیم و بسیاری از فرماندهان جنگ نیز از میان جوانان بودند و امروز نیز باید این مهم یعنی اعتماد به جوانان ادامه پیدا کند.

او گفت: اگر کشور قرار است همچنان رو به پیشرفت باشد و اقتدارمان حفظ شود باید همه دلایل و شرایطی که منجر به موفقیت در دفاع مقدس شد ادامه پیدا کند.

ایمانیه ادامه داد: اگر جوانان ما خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان را بخوانند متوجه می‌شوند که آن جوانانی که در جبهه‌ها به شهادت رسیدند یا جانباز و اسیر شدند چه کردند، چگونه از دشمن نترسیدند و به خداوند متوکل بودند و چرا پیروز شدند؟

استاندار فارس اظهار کرد: امیدواریم که کشور روز به روز و بیش از همیشه به پایگاه اصلی مقاومت در مقابل ظلم و زور و به پایگاه اصلی اسلام، مسلمین و اهل بیت (ع) تبدیل شود.

در پایان این مراسم یگانه‌های نمونه پیاده، موتوری و زرهی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.