سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح مدارس پلیس گیلان با شروع سال تحصیلی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از آغاز طرح مدارس با توجه به شروع سال تحصیلی جدید در گیلان خبر داد.

سرهنگ امیر طالبی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از فردا اول مهر، طرح ویژه ترافیکی پلیس به منظور تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی رفت و آمد دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی با بکارگیری توان صد درصدی تجهیزاتی، خودرویی، انسانی خود و حتی با بکارگیری نیرو‌های کمکی با هماهنگی و تعامل دیگر سازمان‌ها در امر ترافیک نسبت به پوشش ترافیکی معابر به ویژه مسیر‌های پرتردد و اصلی اقدام خواهد کرد، افزود: تامین ایمنی دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه خیابان‌ها و آشنا کردن دانش آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای آن‌ها از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اعلام اینکه بر اساس قانون از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز و همچنین بیش از ظرفیت ثبت شده در کارت خودرو جلوگیری و با رانندگان خاطی برخورد می‌شود، گفت: خانواده‌ها بدون هماهنگی با مسئولان مدارس، رانندگان سرویسی را که مجوز ندارند را به عنوان وسیله سرویس فرزند خود انتخاب نکنند.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به اینکه خانواده‌ها برای جلوگیری از ایجاد ترافیک تا حد امکان از سرویس مدارس به جای استفاده از خودرو شخصی برای حمل و نقل فرزندان استفاده کنند، تصریح کرد: کسانی که قصد دارند با بازگشایی مدارس فرزندانشان را به مدرسه برسانند، توصیه می‌کنیم زمان حرکت از منزل تا مقصد مدیریت و همچنین از رانندگان سرویس‌ها و والدین می‌خواهیم از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی جهت پیاده یا سوار کردن فرزندان خودداری کنند.

وی به مدیران مدرسه نیز توصیه کرد برای کاهش ترافیک برنامه ریزی کنند سرویس‌ها در حیاط مدارس دانش آموزان را سوار و پیاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.