سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصادره ۴۰ تن شن و ماسه غیر قانونی دپو شده در فومن

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن از کشف و مصادره ۴۰ تن شن و ماسه حاصل از دپوی غیر قانونی در روستای کردمحله این شهرستان خبر داد.

ابراهیم غلامی گفت: در راستای صیانت از منابع عمومی، جلوگیری از تضییع بیت المال و برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و معادن شهرستان با خاطیان امر به صورت جدی و مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: در در پی گزارشات مردمی و طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان فومن از روستای کردمحله، یک مورد تخلف دپوی غیر مجاز شن و ماسه رودخانه‌ای که در یک کارگاه بلوک زنی انباشت شده بود،کشف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن گفت: متخلفین این امر پس از تنظیم صورتجلسه مشترک جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

غلامی برداشت غیر مجاز شن و ماسه را موجب فرسایش بستر و همچنین کناره رودخانه‌ها دانست و افزود: کاهش کیفیت آب رودخانه، محروم شدن آبزیان از تولید مثل طبیعی در اثر تخریب اجتماعات گیاهی و جانوری از آسیب‌های ناشی از برداشت شن و ماسه است.

وی با اشاره به رصد مستمر معادن و انباشت مصالح واحد‌ها گفت: هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می‌شود و نیازمند اخذ مجوز قانونی است و سودجویان و فرصت طلبانی که به روش‌های مختلف اقدام به ذخیره مصالح کرده و معادن و منابع ملّی را به تاراج می‌برند، منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضایی باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.