سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه آبرسانی روستای تیس چابهار افتتاح شد

طرح شبکه آبرسانی روستای «تیس» با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان با حضور حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار اظهارکرد: روستای تاریخی تیس قدمتی تاریخی دارد و در طول سه دهه از تاسیس منطقه آزاد چابهار به صورت تانکر آبرسانی شده و این طرح آبرسانی هم اینک می‌تواند جمعیتی بیش از ۱۵ هزار نفر را پوشش دهد.

امیر مقدم افزود: ساخت مخازن بتنی به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، ایستگاه پمپاژ، اجرای خطوط انتقال و توزیع آب به طول ۶۰ کیلومتر از عمده فعالیت‌های مرتبط با این پروژه بوده که به بهره‌برداری رسیده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: روستای تاریخی تیس تنها روستای واقع در بخش مرکزی چابهار است که ۱۰۰ درصد محدوده آن به وسعت تقریبی ۴۰۳ هکتار ، تحت پوشش شبکه آبرسانی است.

عبدالحکیم آصفی هزینه اجرای پروژه را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: جمعیت هدف آبرسانی در افق طرح، ۱۵ هزار نفر تعیین شده است.

وی گفت: در این پروژه ۶۲ کیلومتر لوله گذاری با قطرهای مختلف، ۲ باب مخزن بتنی در مجموع به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت پمپاژ حدود ۶ هزار مترمکعب، ۵۷ حوضچه و شیرآلات آبرسانی، ۵۲ عدد شیر آتشنشانی اجرا و نصب شده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در اجرای این پروژه از بهترین مصالح و تجهیزات استفاده شده تا با داشتن بهترین عملکرد در دوران بهره برداری، زمینه رفاه و آسایش اهالی روستا فراهم شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.