سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه نخست ایران در تولید واکسن در منطقه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰۰ سال از واکسن‌سازی انستیتو پاستور می‌گذرد و بر اساس رتبه‌بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز تولید واکسن سلمان فارسی وابسته به انستیتو پاستور گفت: این مرکز در ۲۵ هزار متر مربع در حال ساخت است و در دولت سیزدهم از ۳۵ درصد به ۷۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی افزود: با توجه به رشد بیماری‌های ویروسی در جهان، باید خطوط تولید مجهز واکسن داشته باشیم و این طرح در دو سال به دو برابر پیشرفت رسیده است چراکه نظیر این طرح در منطقه نداریم و امیدواریم نیاز منطقه به واکسن را برطرف کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم در پیشگیری از بیماری‌های محتمل با کمک واکسیناسیون موفق باشیم و در این مرکز دو واکسن پنوموکوک (عامل سینه پهلو) و واکسن روتا ویروس تولید می‌شود.

وی گفت: ۱۰۰ سال از واکسن سازی انستیتو پاستور می‌گذرد و بر اساس رتبه بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.

عین الهی ادامه داد: در دوران کرونا ۶ نوع واکسن تولید کردیم که نشان دهنده قدرت ایران در صنعت واکسن سازی است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرایی شدن طرح راهیان پیشرفت در وزارت بهداشت افزود: در این طرح از دانشجویان همه رشته‌ها دعوت می‌شود از پیشرفت‌های کشور در عرصه تولید واکسن‌های مختلف بازدید کنند.

در پایان عین اللهی گفت: تولید کیت‌های آزمایشگاهی و تولید نیاز‌های دارویی کشور در سرم‌های مورد نیاز برای جوانان بسیار امید آفرین است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
زاگرسیان
۱۰:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
درواکسن سازی زیرساختها خوب بود
درود بر دانشمندان واکسن سازی کشورمان
ناشناس
۱۰:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
خداوندا بنیان گذاران صد سال پیش تولید واکسن در ایران را بیامرز و روحشان را قرین رحمت بیکرانت قرار ده .
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
نمیدانم این جناب آقای وزیر با این همه مشکل در حوزه بهداشت چرا هنوز به کارش ادامه می دهد
پرسنال
۰۶:۴۳ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
بهداشت جهانی هدفش تضعیف انسان هاست. حالا شما برو بیمارستان واکسن بزن.
ناشناس
۰۰:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
جایگاه اول واکسن سازی درمنطقه دارید ولی سرم و آنتی بیوتیک درکشورنایاب هست
ناشناس
۰۰:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
چرا از جایگاه نخست ایران در تورم در خاورمیانه گزارش تهیه نمیکنید!
ناشناس
۲۲:۵۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
مجری مفاد ۲۰۳۰
ناشناس
۲۲:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
کره چیرو دقیقا بده مابه تفاوت چی . مرگ بر آمریکا . دارید با دست ایران جایگاه دلار و یورو را مستحکم می کنید ؟! پول ایران در کره را کالای کره ای می اوردید ؟ دلار و یورو می خواستید نفت به امریکا و اروپا می فروختید نه ... پول کره ای ایران چرا باید بلوکه می شد از روی بی خردی و ضعف مدیران کشوری روحانی ؟! محاکمه کنید از مسئولان خائن را
ناشناس
۲۲:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
بیش از دو هزار و پانصد حساب بانکی در زیر مجموعه های وزارت نفت که زیر نظر حساب خزانه نیست ، برسید به داد مردم که از همین حساب ها تامین مالی آشوب گرها و اغتشاش گران را بر عهده می گیرند و امنیت اقتصادی و اجتماعی و روانی مردم را ازبین می برند . وزارت نفت چهل سال است با عدم شفافیت به مردم ظلم می کند برسید به داد جوانان که برای یک خانه بیست و پنج متری زندگی هایشان به گره خورده است
ناشناس
۱۰:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
واقعا در وزارت نفت افراد پست و‌خائن زیادی هست
ناشناس
۲۲:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
فرقه بهائیت داروخانه‌های مهم را تحت سلطه خود قرار می‌داد و ایجاد نارضایتی می‌کرد، از کجا می دانید در دانشگاه ها و هیئت علمی ها نفوذ نکرده و از پایه نفرات خود را در سیتم پزشکی و علمی کشور شبکه سازی نکرده اند ؟!