سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

دفاع مقدس مظهر حماسه و دین‌داری است

سردار ناظر گفت: دوران دفاع مقدس مظهری از برترین ویژگی‌ها و صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به خود ببالد؛ آن دوران مظهر حماسه و دین‌داری است.

مراسم سراسری «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» چهارشنبه با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سردار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سیدمحمدحسین حجازی مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، سرهنگ پاسدار محمدمهدی حسن‌زاده مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار محمدقاسم ناظر، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره دفاع مقدس گفت: امام خامنه‌ای در سخنان خود فرمودند که هشت سال جنگ فقط یه برهه زمانی نیست، بلکه گنج عظیمی است که ملت ما تا مدت‌ها می‌تواند آن را استخراج و از آن استفاده کند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: دوران دفاع مقدس مظهری از برترین ویژگی‌ها و صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به خود ببالد؛ آن دوران مظهر حماسه، معنویت و دین‌داری است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز گفت: امروز در حسینیه امام خمینی (ره) تعدادی از پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در خدمت مقام معظم رهبری هستند و در تمامی کشور و به‌ویژه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به‌صورت زنده و همزمان از طریق ویدئوکنفرانس سخنان ایشان را خواهیم شنید.

سردار ناظر با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه نقش زنان در دوران دفاع مقدس افزود: امسال بنا را بر این گذاشتیم تا از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس و نیز از همسران پیشکسوتان دفاع مقدس تقدیر و تجلیل ویژه‌ای بعمل آوریم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: به همین جهت هم امروز در خدمت شما عزیزان، خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان هستیم؛ امروز هم افتخار میزبانی از پیشکسوتان دفاع مقدس را داریم و هم در خدمت جوانانی هستیم که در ارتباط با موضوعات هنری، نویسندگی امدادگری، پرستاری و مسائلی که در ارتباط با موضوعات دفاع مقدس است، فعالیت دارند.

در ادامه علیرضا فخاری، استاندار تهران در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که چهارشنبه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد گفت: نورانیت شهدا هنوز تشعشع می‌کند. گفته‌ها، نوشته و وصیت‌های آنان هنوز وجود دارد. کسی فکر نمی‌کرد یک انقلاب جوان اینگونه مورد تعارض و تجاوز قرار بگیرد. دفاع مقدس برای یک مقطع هشت ساله نیست بلکه این محتوا برای تاریخ پیش‌رو آنقدر هادی است که باید سال‌ها مورد تحلیل قرار بگیرد.

وی افزود: باید به خود ببالیم که هنوز عطر نورافزا در قلب همه ما وجود دارد و به مشام می‌رسد. ما هر وقت در جمع جانبازان و ایثارگران قرار می‌گیریم، زبان ناتوان از گفتن چیزایی است که اتفاق افتاده و روز‌ها و شب‌هایی که گذشت قابل توصیف نیست.

استاندار تهران ادامه داد: همه زشتی‌ها و زیبایی‌ها و صفات برتر و تولید کننده فکر و اندیشه جدید را دفاع مقدس برای ما ایجاد کرد. دفاع مقدس نه تنها به‌عنوان یک جنگ، بلکه به‌عنوان یک نقطه تلاقی بین همه قدرت‌ها و توان فکری و تجهیزاتی آن‌ها در مقابل یک مردم صاحب فضل و مقاوم بود. تاریخ هیچ‌وقت این قضاوت تفاوت جنگ ما و جنگ‌های دیگر دنیا را فراموش نمی‌کند. امروز هم شاهد هستیم که برای قدرت در دنیا جنگ‌های مختلفی شکل می‌گیرد، اما آن کجا و این کجا؟

فخاری تاکید کرد: وجود فرماندهی معظم و معزز کل قوا امامی فقیه، اسلام‌شناسی واقعی، دانشمند و شجاع نکته مثبت اصلی دفاع مقدس بود. کجای دنیا فرمانده‌ای مثل امام پیدا می‌شود؟ دفاع مقدس باعث ایجاد اتحاد بین همه اقشار اعم از دانش آموز و کاسب بود. حضور همسران و خواهران در پشتیبانی دفاع مقدس دیگر امر مهم در این جنگ بود.

وی تصریح کرد: همه در یک مسیر و برای یک هدف و با یک عنوان بدون توجه به قدرت، گروه و دسته فعالیت می‌کردند و یک دست واحد بود و عنصر وحدت‌بخش بود. دفاع مقدس مقاومت و استقامت را نهادینه کرد و امروز ما با همین مقاومت و استقامت فضای روشن پیش‌رو را حس و تجسم می‌کنیم.

استاندار تهران افزود: ما با همان اراده و صبر باید مشکلات را حل کنیم. اینکه ما در فراز و نشیب آینده روشن را یادآوری کنیم و برای خود و دیگران آن را مرور کنیم تا زمینه این رشد و ترقی را ایجاد کنیم. امروز به واسطه این مقاومت و صبر که توام با سرافرازی و امیدبخشی و جبران کاستی‌ها بود، محدودیت‌ها را برداشتیم و تحریم‌ها را خنثی کردیم.

وی افزود: وقتی به عقب نگاه می‌کنیم گذشته‌ای روشن را می‌بینیم، ما از گذشته خودمان پشیمان نیستیم و به آن افتخار می‌کنیم. تاریخ اثبات کرده وقتی کشوری برای رسیدن به حق و برای رسیدن به مقام عالی انسانی تلاش می‌کند، هیچ‌وقت دچار یاس و ناامیدی نمی‌شود و وقتی به گذشته نورانی نگاه می‌کند، آینده را نیز نورانی می‌بیند و این انسان انقلابی است.

فخاری گفت: ما یادمان می‌آید که برای کسب ثروت و قدرت نمی‌جنگیدیم. وقتی کسی به‌عنوان رزمنده در جنگ حاضر می‌شد، به‌عنوان خالص‌ترین وجود خود شناخته می‌شد. آن روز همه در یک گروه و صف حاضر شدند و برای بالا بردن پرچم ایران مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: توان چانه‌زنی ما برای گرفتن امتیازات بزرگ از قدرت‌های بزرگ با تکیه بر اراده و دانش و نظام قدرتمند جمهوری اسلامی، از قدرت‌های امروز ماست. ما به قدرت الگوسازی و ارشاد رسیدیم، البته که مشکلاتی هم وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم ایرانی قوی را به نسل آینده تحویل دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.