سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت گروه‌های بازرسی برای طرح احیا و تعادل‌بخشی مصرف آب

گروه‌های گشت و بازرسی برای طرح احیا و تعادل‌بخشی مصرف آب در تابستان امسال فعالیت کرد.

مسلم صادقی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای مصرف بهینه آب، گروه‌های گشت و بازرسی در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی در استان تشکیل و فعال شد.

وی در راستای حفظ و حراست از منابع آبی به‌ویژه در آبخوان‌‎های چهارمحال و بختیاری در تابستان امسال افزود: طرح احیا و تعادل‌بخشی، اصلی‌ترین طرح کشور در راستای حفاظت و حراست از منابع آب زیرزمینی اجرا شد که از زیرپروژه‌های مختلفی تشکیل شده و نقشه راهی برای اجرای این طرح است.

صادقی اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقداماتی شامل انتخاب شرکت مشاور و تشکیل گروه‌های گشت و بازرسی زیرمجموعه این شرکت انجام داده است.


بیشتر بخوانید 


وی ادامه داد: نظارت بر فعالیت‌های گروه‌های گشت و بازرسی و بهبود عملکرد آنان و همچنین برنامه محور شدن بازدید‌ها در دستور کار قرار گرفت و تمامی این بازدید‌ها و گزارش‌ها از طریق سامانه "سام‌گشت" اعلام شد تا گزارش‌ها به‌روز، آنلاین و براساس واقعیت‌های موجود باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال بیش از ۹۰ درصد منابع آبی با این برنامه رصد، بازدید و پایش شد تا میزان مصرف واقعی آب، میزان اضافه‌برداشت و محل‌های دارای پتانسیل اضافه‌برداشت (بیشتر در مراکز و خروجی‌های دشت‌ها) مشخص و ثبت شود.

صادقی اظهار کرد: اولویت، تعداد و دوره‌های بازدید به محل‌های دارای پتانسیل اضافه برداشت (بیشتر در مراکز و خروجی‌های دشت‌ها) اختصاص پیدا کرد و اولویت نصب کنتور‌های هوشمند به همین سمت هدایت شد.

وی با اشاره به اجرایی شدن روند طرح نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری از سال‌های گذشته ادامه داد: برای اجرای این طرح از لحاظ اعتباری، مالی و تعداد کنتور با محدودیت مواجه هستیم و به‌همین منظور نصب این کنتور‌ها باید براساس اولویت‌بندی باشد.

صادقی تاکید کرد: کنترل برداشت و برآورد میزان مصرف از مهم‌ترین اهداف و دستاورد‌های نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی به‌ویژه در محل‌های دارای پتانسیل اضافه‌برداشت به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به تداوم روند خشکسالی در چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون تمامی دشت‌های چهارمحال و بختیاری ممنوعه و ممنوعه‌بحرانی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.