سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت امنیتی در ایروان در پی اعتراض به آتش‌بس قره‌باغ

هزاران معترض ارمنستانی امروز (چهارشنبه) در ایروان تجمع کردند تا شکست دولت ارمنستان در حمایت از جدایی‌طلبان ارمنی منطقه قره‌باغ را محکوم کنند.

پس از این که جدایی طلبان ارمنی در منطقه قره‌باغ تسلیم نیرو‌های جمهوری آذربایجان شده و اعلام کردند با خلع سلاح کامل موافقت کرده‌اند، معترضان ارمنستانی در میدان جمهوری در قلب ایروان تجمع کردند. 

به گزارش رویترز، بسیاری از این معترضان خواهان استعفای نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان شدند و برخی او را «نیکول خائن» خواندند.

گزارش‌ها حاکی از وضعیت امنیتی در پایتخت ارمنستان است. رسانه‌ها می‌گویند پلیس ضد شورش دفاتر دولتی را بسته و در میان حضور شدید نیرو‌های امنیتی، کامیون‌های نظامی در نزدیکی میدان جمهوری پارک شده‌اند. گفته می‌شود بسیاری از حاضران پرچم‌های قره باغ کوهستانی را تکان داده و برخی با پلیس درگیر شدند. برخی دیگر نیز به سمت دفتر نخست وزیری در میدان جمهوری بطری و سنگ پرتاب کردند.

جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد نیرو‌های جدایی طلب ارمنی در منطقه قره‌باغ با آتش‌بس موافقت کرده و در نتیجه این کشور حملات خود را متوقف کرده است. توافق آتش بس بین دو طرف به گونه‌ای است که کنترل منطقه به باکو بازمی‌گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
بابائی
۲۳:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
ناشناس
۱۵:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
خودت فهمیدی چی گفتی!؟