سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای تکمیل بخشی از خط متروی اهواز باید ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شود

سرپرست سازمان قطار شهری اهواز گفت: برای تکمیل ۲ فاز خط یک مترو باید ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در مدت ۳ سال جذب شود.

 ابوالقاسم محبوبی در خصوص آخرین وضعیت خرید اوراق مشارکت قطار شهری اهواز گفت: کار پرونده قضایی مترو برای تایید فسخ قرارداد و خلع ید پیمانکار، از سال ۹۹ تا شهریورماه ۱۴۰۲ به طول انجامید.

او به صدور حکم قطعی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار اشاره کرد و افزود: در مورد تایید فسخ، قرار نداشتن استماع صادر شد که در این خصوص باید تصمیم‌های لازم گرفته شود.

سرپرست سازمان قطار شهری اهواز  می‌گوید: به موازات کار‌های قضایی، مذاکره‌هایی با شرکت‌های مختلف ذی‌صلاح که توانایی تکمیل خط یک قطار شهری را دارند، انجام شده است، اما با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۹۹ با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) صادر شد، بیشترین تمرکز با این قرارگاه است که به دلیل تعیین تکلیف نشدن پیمانکار قبلی، معذوراتی داشتند و با احتیاط با این قضیه برخورد می‌کردند.

آقای محبوبی ادامه داد: با توجه به رای اخیر دادگاه، مذاکره‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) داشتیم و قرار شد رای را برای آن‌ها توضیح دهیم تا مذاکرات جدی برای تکمیل و ساخت باقیمانده خط یک قطار شهری اهواز آغاز شود.

او  به حضور شهردار اهواز در تهران برای به نتیجه رسیدن مذاکره‌ها با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اشاره کرد و گفت: فاز یک و ۲ خط یک قطار شهری اهواز از میدان فرودگاه شروع می‌شود و تا میدان ساعت ادامه دارد، این مسیر ۱۱ ایستگاه و ۱۱.۵ کیلومتر طول دارد و ۵۰ درصد از خط یک در این مسیر تعریف شده است.

سرپرست سازمان قطار شهری اهواز  می‌گوید: باتوجه به ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی در این محدوده از خط یک قطار شهری، برای تکمیل ۲ فاز خط یک قطار شهری اهواز، ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار باید در بازه زمانی ۳ ساله جذب شود.

آقای محبوبی گفت: در گام نخست ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از وزارت کشور درخواست شده است که وزیر کشور گفته بود تا تعیین تکلیف وضعیت حقوقی این پروژه اعتباری به آن اختصاص داده نمی‌شود، اما اکنون تعیین تکلیف شده است و باید هر چه زودتر تکلیف این پروژه روشن شود و هر چه زودتر عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

او افزود: آغاز عملیات اجرایی، یک سری الزامات از جمله تکمیل مطالعات و کار‌های مهندسی دارد که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در موعد مقرر این کار‌ها انجام شوند.

سرپرست سازمان قطار شهری اهواز گفت: از سال ۹۵ تلاش‌های زیادی برای دریافت اوراق مشارکت و تزریق آن به پروژه قطار شهری اهواز انجام شد، اما فرصت‌ها را از دست دادیم و این کار محقق نشد در نتیجه زیان‌های قابل توجهی به طرح و شهر وارد شد، هر سالی که اوراق مشارکت دریافت شود، نسبت به سال آینده جلو خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.