سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: برنامه‌ریزی‌های سفر پوتین به چین در حال نهایی شدن است

دیمیتری پسکوف از نهایی شدن برنامه‌ریزی‌ها برای سفر رئیس جمهور روسیه به پکن خبر داد.

تحریم‌های گسترده غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون باعث دوری مسکو از مدار کشور‌های اروپایی شده و این کشور را به سمت چین هل داده است. مقامات کرملین هوشمندانه به دنبال آن هستند که شرکای جدیدی را در کشور‌های جنوب (کشور‌های در حال توسعه) به جای غرب پیدا کنند. 

به گزارش تله تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود در جمع رسانه‌ها گفت: برنامه‌ریزی‌ها درباره سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین در حال نهایی شدن است و به زودی زمان دقیق این سفر اعلام خواهد شد. 

پسکوف خاطرنشان کرد: در این زمینه به جمع‌بندی رسیده‌ایم و پیش زمینه‌های این سفر محیا شده است. پوتین قرار است اواخر امروز با وانگ یی، وزیر خارجه چین که هم اینک در مسکو حضور دارد در کاخ کرملین دیدار کند. 

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این باره اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است پوتین در حاشیه نشست ابتکار عمل چین برای همکاری‌های بین المللی با موضوع یک کمربند – یک راه در پکن با شی جین پینگ، همتای چینی خود دیدار و گفتگو کند. این سفر در ماه اکتبر انجام خواهد شد. 

کشور‌های غربی به شدت نگران هستند چین اقدام به حمایت‌های تسلیحاتی و توافق نظامی با روسیه برای حمایت از این کشور در جنگ اوکراین کند. گسترش مناسبات تجاری، همکاری‌های امنیتی و توسعه روابط راهبردی از جمله اصلی‌ترین محور‌های گفتگوی رهبران دو کشور خواهد بود.

برچسب ها: روسیه ، چین ، جنگ اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.