سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر صنعت:

ایران برای کسب جایگاه دبیرخانه اوپک زئولیت در تلاش است

پورمقدم گفت: زئولیت سمنان در راه بین‌المللی شدن و تشکیل اوپک زئولیت در دستور کار است و تلاش می‌شود دبیرخانه اوپک زئولیت هم در ایران ایجاد شود.

مجید پورمقدم مشاور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در هشتمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران در دانشگاه سمنان با اشاره به ظرفیت بالای استان سمنان در حوزه زئولیت، گفت: برندسازی زئولیت سمنان همچون گچ در دستور کار است.

وی با بیان اینکه زئولیت سمنان به دلیل شهرت و به لحاظ کمیت و کیفیت یکی از بهترین‌های آسیا است، افزود: منابع جهانی روی زئولیت ایران تاکید دارند و کشور‌های آفریقایی به ویژه آفریقای جنوبی علاقه‌مند به زئولیت سمنان هستند.

وی ادامه داد: تنها خلاء موجود فقدان فرآوری و ارزش افزوده است که امید است بتوان با دانش و بومی‍‌سازی، این خلاء را برطرف کرد.

پورمقدم بیان کرد: به لحاظ کیفیت و ذخایر زئولیت ایران رتبه بالایی دارد، اما به لحاظ تولید و ارزش افزوده نقاط ضعف وجود دارد و برگزاری چنین کنفرانسی و استفاده از تجربیات دانشمندان ملی و بین‌المللی باید بتواند ارزش افزوده در این زمینه کمک کند.

وی با اشاره به ثبت ملی و جهانی گچ سمنان و شناخته شدن آن به عنوان برند ایران در عرصه بین المللی، گفت: سلستین، آمیتیست، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و زئولیت سمنان نیز در دستور کار برندسازی هستند.

مشاور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزاری این کنفرانس‌ها را حلقه اتصال صنعت و دانشگاه عنوان و بیان کرد: گردشگری معدنی نیز در استان سمنان سوابق درخشانی دارد که برای آن نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.