سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام خبر داد

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی ایلام برای پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام از آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

مجید بیگلریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام  در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران ایلام با موضوع پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان، بر پیشگیری به موقع از این بیماری و اهمیت توجه به دستورالعمل ابلاغی برای مقابله با آن تاکید کرد.

وی با اشاره به مشترک بودن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بین انسان و طیور، گفت: در این راستا لازم است با کمک صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به آگاه‌سازی مردم و ذینفعان اقدام شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به مشاهده این بیماری در چند استان کشور و ابلاغ هشدار آن توسط سازمان مدیریت بحران کشور، عنوان کرد: متولیان امر بویژه دامپزشکی استان با پایش و رصد مستمر برای پیشگیری از این بیماری برنامه‌ریزی لازم انجام دهند.

بیگلریان با بیان اینکه تاکنون نشانه‌ای از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاده نشده است، بیان کرد: این بیماری یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناک بوده که توسط پرندگان مهاجر منتقل می‌شود و شناسایی به موقع بیماری، هوشیاری متولیان و دست‌اندرکاران را می‌طلبد و در صورت مشاهده هرگونه علائم باید سریعا ضمن اقدامات پیشگیرانه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.