سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی پنجمین دستگاه آشکارساز ایکس ری چمدانی در گمرک خسروی

پنجمین دستگاه آشکارساز ایکس ری چمدانی در گمرک خسروی در پایانه این مرز بین المللی راه اندازی شد.

علی اصفر عباس زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : با توجه به اهمیت گمرک خسروی در ارائه خدمت به مسافران عراقی و زواری که باید در کنگره اربعین حسینی حضور یابند این دستگاه آشکار ساز (ایکس ری) با برنامه ریزی گمرک ایران در پایانه مرزی خسروی نصب و راه اندازی شد تا شاهد ارائه خدمت بهتری به مسافران باشیم.

وی افزود: این دستگاه با هزینه ۳۰ میلیارد ریال توسط صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تجهیز و نصب شد و مایه خرسندی است که از نظر تولید داخل به جایی رسیده‌ایم که نیازی به خارجی‌ها نداریم، چون ساخت و نصب این دستگاه در انحصار کشور‌های خاصی بود.

عباس زاده ادامه داد: اربعین امسال دومین سالی بود که شاهد حضور زائران در مرز خسروی بودیم و یک رشد ۲ برابری را از نظر تعداد زائران در این مرز نسبت به اربعین پارسال داشتیم بنابر این نصب و راه‌اندازی این دستگاه یک نیاز مبرم بود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در اربعین امسال از اول تا ۲۶ ماه صفر یک میلیون نفر زائر از مرز خسروی تردد کردند که ۵۳ درصد این تعداد را زائران خروجی و ۴۷ درصد را زائران ورودی تشکیل دادند.

به گفته عباس‌زاده در این ایام ۱۰۷ نفر از همکاران گمرک خسروی، کرمانشاه و پرویزخان و سایر گمرکات کشور همچنین شرکت نوین نظم و شرکت تعاونی گمرک نیز در کنار سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه روزی در خدمت زائران بودند و توانستیم خدمت شایسته و درخور زوار اربعین ارائه دهیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین در این مراسم گفت: خسروی قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مرز با عراق است که پیشینه بسیار قدیمی در تردد زوار و مبادلات تجاری دارد و در گذشته در مسیر راه ابریشم بوده و با توجه به قدمت طولانی، این گذرگاه اهمیت بسیار زیادی برای ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در مبادلات تجاری و مسافری دارد.

مراد باباخانی افزود: امسال در ایام اربعین برای اولین بار مرز خسروی در طول حیات خود شاهد تردد یک میلیون نفر زائر بود که با توجه به زیرساخت‌های بسیار مناسب و با هدف گذاری‌هایی که استاندار کرمانشاه و مسوولان برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های مرز دارند در سال‌های آینده شاهد افزایش حجم زوار خواهیم بود و از این رو می‌توان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد استقرار بیشتر امکانات و خدمات در این نقطه راهبردی باشیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.