سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدیریت پسماند کرج:

آئین مهر پاک در ۴ مدرسه کرج به صورت پایلوت برگزار می‌شود

خسروی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، آئین مهر پاک در ۴ مدرسه کرج به صورت پایلوت برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند کرج: از برگزاری مراسم مهر پاک در ۴ مدرسه کرج خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی فضای آموزشی در حوزه تفکیک زباله از مبدا و حفاظت از محیط زیست برای دانش آموزان تحت عنوان مهر پاک در نظر گرفته شده است.

او افزود: آموزش تفکیک زباله مبحث مهمی است که لازم است توسط مدارس و تألیف کنندگان کتاب‌های درسی بیش از پیش به آن پرداخته شود، این آموزش باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان نه تنها صرفاً با یک درس حفظی که با یک درس کاملاً کاربردی روبرو باشند و اهمیت این مساله به وضوح برایشان روشن شود.

خسروی اضافه کرد: مدارس یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی یعنی فرهنگسازی را به عهده دارند که انجام درست این مسئولیت می‌تواند آینده روشن‌تری را پیش روی ما بگذارد؛ به این منظور دانش آموزان به عنوان همیار سازمان مدیریت پسماند معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: تفکیک زباله از مبدا بهترین روش تفکیک زباله و یکی از راه‌ها برای کمک به محیط زیست است. برای تفکیک زباله از مبدا باید آنها را دسته بندی کرد و در سطل‌های مشخص انداخت.

او گفت: در این خصوص سطل‌های تفکیک زباله تهیه شده و در سطح مدارس کرج توزیع می‌شود که امیدواریم دانش آموزان در این امر همراهی کافی را داشته باشند.

خسروی افزود از جمله اقداماتی که در حوزه مدیریت پسماند در دستورکار قرار می‌گیرد، سه شنبه‌های آموزشی است که در سطح مدارس انجام خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.