سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه سلامت خراسان رضوی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال بدهی خود را پرداخت

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد این اداره کل مربوط به چهار ماه نخست امسال پرداخت و تسویه شده است.

محمد وجدانی گفت: مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و سایر مراکز طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در سطح استان تا خردادماه سال جاری به صورت کامل تسویه و بیش از ۵۰ درصد از مطالبات تیرماه این مراکز نیز پرداخت شده و مابقی هم در حال پرداخت است.

وی گفت: همچنین مبلغ هزار و ۹۴۰ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از مطالبات پنج ماهه نخست سال۱۴۰۲ دانشگاه‌های علوم پزشکی و پزشکان طرح پزشکی خانواده شهری استان خراسان رضوی نیز پرداخت و تسویه شده است.

وجدانی افزود: هم اینک از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی بیش از سه میلیون و ۸۵۸ هزار و ۹۶۹ نفر در صندوق‌های این اداره کل عضویت دارند که یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۵۹ نفر در صندوق بیمه ایرانیان، یک میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۱۸ نفر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر، ۴۰۴ هزار و ۸۲۳ نفر در صندوق بیمه کارمندی و ۲۷۰ هزار و ۱۶۹ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار زیر پوشش بیمه‌ای قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت‌ها و اقدامات جدید دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و سلامت عمومی و تلاش برای توزیع عادلانه امکانات این عرصه در کشور، تاکنون ۶۹ درصد، معادل ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۶۸۸ نفر از بیمه‌شدگان زیر پوشش این اداره کل در دهک‌های درآمدی یک تا پنج به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش قرار داشته و از خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره می‌برند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: همچنین دهک‌های ۶ تا ۹ که در پرداخت حق بیمه مشارکت می‌کنند نیز از تخفیف برخوردار شده و مبلغ پرداختی آن‌ها کاهش چشمگیری یافته است و تنها دهک ۱۰ درآمدی مبلغ سرانه حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت می‌کند.

وجدانی اضافه کرد: براین اساس دهک ۶ باید سالانه ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال، دهک هفت مبلغ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دهک هشت مبلغ پنج میلیون و ۷۴۰ ریال، دهک ۹ مبلغ هفت میلیون و ۱۵۰ هزار ریال و دهک ۱۰ مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال بابت سرانه حق بیمه خود پرداخت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.