سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

مشکلات زیست محیطی باید هرچه سریعتر رفع شود

رئیس کل دادگستری استان از انفعال و بی توجهی دستگاه‌های مسئولان در خصوص مسائل و مشکلات زیست محیطی انتقاد کرد وگفت: مشکلات حاشیه کنارگذر شمالی بجنورد باید هرچه زودتر رفع شود.

در پی پخش مستند رسانه‌ای تهیه شده توسط اداره روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در نشست بررسی و پیگیری مشکلات زیست محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی ناشی از دفن غیر اصولی زباله و ضایعات ساختمانی شهرداری در حاشیه کنارگذر شمالی بجنورد از انفعال و بی توجهی و ضعف‌های نظارتیِ دستگاه‌های مسؤول به شدت انتقاد کرد.
او گفت: برای تحقق شعار شهر ما، خانه ماست باید شکل و ساختار شهری را به گونه‌ای تعریف، تنظیم و مدیریت کنیم که نگاه‌ها مثبت و به اعتبارِ آن، میزان جذب گردشگر به استان ما، بهتر و بیشتر از قبل باشد.
براتی زاده گفت : متأسفانه برخی از جلوه‌های ناراحت کننده مانند دفنگاه ضایعات ساختمانی -آن هم درست در مجاورت کنار گذر شمالی- دغدغه‌های فراوانی را برای هم استانی ها، مسافران و دوستداران محیط زیست به وجود آورد.
او گفت :طبق بررسی‌های به عمل آمده ابعاد، سطح و دامنه اقدامات بر اساس مسئولیت‌های هر یک از دستگاه‌ها رضایت بخش نیست لذا باید برای پیش برد اهداف پیش بینی شده و مطابق برنامه ریزی و زمان بندی مشخص، حسب مورد در میان مدت، کوتاه مدت و درازمدت در دستور کار قرار گیرد و اجرایی شود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه از تعیین ضرب الأجل یک ماهه و شش ماهه جهت ساماندهی وضعیت موجود و جانمایی دفنگاه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در مکان مناسب با رعایت موازین قانونی و ملاحظات زیست محیطی خبر داد.
او همچنین به ماده ۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن مصوب ۱۳۴۹ نیز اشاره کرد و گفت : بر این مبنا ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی ... در راه‌ها و راه آهن و حریم قانونی آن‌ها در داخل یا خارج از محدوده قانونی شهرها. ممنوع است و مجازات قانونی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.