سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایتالیا در تلاش برای سد کردن راه پناهجویان

ایتالیا برای جلوگیری از ورود پناهجویان تدابیر سختگیرانه‌تری اتخاذ خواهد کرد.

مقامات ایتالیا می‌گویند در میانه دست و پنجه نرم کردن با بحران مهاجران، تدابیری را اتخاذ خواهند کرد که مدت بازداشت پناهجویان پیش از اخراج را افزایش می‌دهد و همچنین تعداد بیشتری از افرادی که حق اقامت کسب نمی‌کنند، بازگشت داده خواهند شد. 

به گزارش رویترز، در حال حاضر در ایتالیا، پناهجویانی که با خطر اخراج مواجه هستند، مدتی را در بازداشت سپری می‌کنند. گفته می‌شود کابینه قصد دارد مدت زمان بازداشت مهاجرانی که قرار است بازگردانده شوند را از سه ماه به ۱۸ ماه افزایش دهد. وزیران همچنین قصد دارند ایجاد مراکز بازداشت بیشتر در مناطق دورافتاده را تایید کنند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته تقریباً ۱۰ هزار مهاجر به جزیره «لامپدوزا» در جنوب ایتالیا رسیدند. این رخداد ضربه‌ای به اعتبار جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا وارد کرد، زیرا وی سال گذشته با وعده جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به قدرت رسید.

بر اساس داده‌های دولت، بیش از ۱۲۷ هزار پناهجو در سال جاری وارد ایتالیا شده‌اند که تقریبا دوبرابر مدت مشابه در سال گذشته است.

مقامات می‌گویند اکثریت مهاجران به دلیل مشکلات اقتصادی به ایتالیا می‌آیند و بنابراین واجد شرایط پناهندگی نیستند.

ملونی که مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را سرلوحه کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته قرار داد، روز گذشته به همراه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از جزیره «لامپدوزا» دیدن کرد و از بروکسل خواست تا کمک‌های بیشتری در خصوص مبارزه با مهاجرت غیرقانونی انجام دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
کشورهایی که مهاجرا از اونجا میان باید مورد حمایت قرار بگیرن تا جوابگو بشن و دیگه مهاجر نفرستن