سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از سه هزار اظهارنامه کالاهای متروکه در گمرکات بنادر هرمزگان تعیین تکلیف شدند

بیش از سه هزار اظهارنامه کالاهای متروکه در گمرکات بنادر شهید رجائی و باهنر بندرعباس تعیین تکلیف شدند.

اجتهادی مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۲ هزار و ۸۶۹ کانتینر کالای متروکه در بنادر استان هرمزگان تا پایان ماه تعیین تکلیف می‌شود.

اجتهادی گفت: ۱۸۶ کانتینر کالای متروکه در بنادر هرمزگان نیز مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ است که تا پایان این هفته تعیین تکلیف می‌شود که در مجموع سه هزار و ۵۰ اظهارنامه است.

 سید عبدالمجید اجتهادی در برنامه میز اقتصاد شبکه یک گفت:  از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ نزدیک به ۳ هزار و ۲۶۶ اظهارنامه متروکه در هرمزگان اعلام شده است، ولی از سال ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲ حدود شش هزار و ۸۸ اظهارنامه متروکه به آن اضافه شده است.



مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: از مجموع بیش از ۹ هزار اظهارنامه متروکه در هرمزگان، سه هزار و ۴۶۵ اظهارنامه تعیین تکلیف شده است.

به گفته اجتهادی، این اظهارنامه‌ها شامل ۱۰ هزار و ۳۰۰ کانتینر مربوط به سال ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲ است.

وی گفت: روند تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار کانتینر متروکه نیز که مربوط به سال ۱۴۰۲ تا هفته قبل است در حال اجرا است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این آمار در حال تغییر است و برای اینکه این کالا‌ها در اختیار اموال تملیکی قرار بگیرد، باید اداره کل بنادر دریانوردی اظهارنامه متروکه را تنظیم و برای گمرک ارسال و گمرک نیز آن را برای اموال تملیکی ارسال کند.

چنانچه از تاریخ ورود کالا به گمرک بیش از ۴ ماه بگذرد و کالا از گمرک ترخیص نشود و یا صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا مراجعه  نکند،کالا متروکه نامیده می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.