سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق اوکراینی از شکست در ضدحمله خبر داد

نخست وزیر سابق اوکراین فاش کرد قابلیت‌های تهاجمی این کشور کاملا از بین رفته است.

نیکلای آزاروف، نخست وزیر اسبق اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی به طور کامل قابلیت‌های تهاجمی خود را از دست داده‌اند و اکنون از موضع یک ضدحمله ناموفق به دفاع رفته‌اند.

به گزارش ریانووستی، او افزود: مطلقاً چیزی برای نشان دادن به شرکا وجود ندارد. اوکراین بیش از ۵۰ درصد تسلیحات غربی را مصرف کرده است و ارتش اوکراین در جریان ضدحمله خود حداقل یک پنجم تسلیحات ارائه شده توسط کشورهای ناتو را از دست داده است.

 آزاروف ادامه داد: اکنون نیروهای اوکراینی از حمله به دفاع در حال حرکت هستند و این یک سیگنال نگران کننده است که از دست دادن کامل پتانسیل تهاجمی را تأیید می‌کند و در عین حال غرب به تدریج شروع به درک این موضوع می‌کند که اوکراین هیچ برنامه‌ای ندارد. اینکه کی‌یف به معنای واقعی کلمه شرکای خود را می‌دوشد باعث افزایش بی‌میلی شرکا برای کمک به اوکراین شده است.

فایننشال تایمز هفته گذشته در مقاله‌ای نوشت: برخی از مقامات آمریکایی به طور خصوصی به رسانه‌ها شکایت کردند که نیروهای اوکراینی قادر به تسلط بر تاکتیک‌های نظامی مدرن در حین آموزش، ترکیب پیاده نظام مکانیزه، توپخانه و پدافند هوایی نیستند و نمی‌خواهند هیچ خطری را متحمل شوند. 

این رزنامه افزود که ناتو نگران است که نیروهای اوکراینی از تکنیک‌های رزمی شوروی به جای تکنیک‌های غربی استفاده کنند، بدون اینکه بتوانند به طور کامل بر استراتژی نظامی غرب تسلط پیدا کنند.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز ضدحمله از ۷۱۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.