سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممانعت از حضور آقایان در واگن‌های بانوان به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت:مدیریت شهری در تلاش است با ارائه بسته‌های تشویقی، شرایط را برای استفاده عموم از ناوگان حمل‌ونقل فراهم کند.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: معمولاً در نیمه دوم سال اقبال مردم برای استفاده از مترو بیشتر از فصل تابستان است؛ اما متوسط تعداد مسافران در طول سال بین یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر متغیر است.

وی در خصوص بهای تمام‌شده برای هر سفر مترو عنوان کرد: فقط ۲۰ درصد از بهای تمام‌شده را در قالب بلیت و هزینه سفر از مسافران دریافت می‌کنیم و ۸۰ درصد باقی‌مانده در قالب یارانه پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه استفاده از خطوط ریلی مترو منجر به کاهش آلودگی هوا و ترافیک در شهر می‌شود ادامه داد: مدیریت شهری در تلاش است با ارائه بسته‌های تشویقی ازجمله پرداخت یارانه جهت هزینه سفر، شرایط را برای استفاده عموم از این ناوگان حمل‌ونقل فراهم کند.

درستی در مورد حضور آقایان در واگن‌های بانوان عنوان کرد: این یک موضوع فرهنگی است؛ اما تمام تلاش ما در مجموعه سیاست‌گذاری مترو این است که این موضوع به حداقل برسد تا آرامش نسبی برای بانوان تأمین و فراهم شود. در همین راستا هم سعی داریم در بازه زمانی میان‌مدت و بلندمدت با ارائه بسته‌های آموزش برای شهروندان، فرهنگ احترام به حقوق بانوان در جداسازی واگن آن‌ها محقق شود.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما در چند حوزه فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم که مؤثر بوده است؛ به‌عنوان‌مثال در قطار‌های AC که یکپارچگی دارد در انتهای واگن اول و هفتم از درب‌های جداکننده استفاده کردیم که آقایان دست‌فروش در زمان حرکت امکان ورود به واگن انتهایی که ویژه بانوان است را ندارند. همچنین با استقرار همکاران در حوزه انتظامات و یگان حفاظت تلاش می‌کنیم به آقایان تذکر داده و از حضور آنان در واگن ویژه بانوان ممانعت شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با تأکید بر اینکه تمامی پله‌برقی‌ها در حوزه تعمیر و نگهداری متولی و پیمانکار دارد و با یک فرآیند و پروتکل خاص نگهداری و تعمیر و سرویس می‌شوند، ادامه داد: حدود ۱۲۰۰ پله‌برقی در شهر زیرزمینی تهران وجود دارد. تلاش داریم تعداد خرابی‌ها صفر باشد؛ اما این امر تقریباً غیرممکن است و با تمامی تمهیداتی که صورت گرفته امکان اینکه تعدادی نقص داشته باشند دور از ذهن نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
بداد ما برسید
۲۱:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
عدم تحویل تارا دستی ۳۱ خرداد لطفا پیگیری کنید.تکمیل وجه اردیبهشت ماه .پیش فروش ۱۴۰۱
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
باید رعایت کرد چون واگن ها اغلب اوقات شلوغ هستش و هم خانم ها معذبند و واقعا هیچ جذابیتی هم نداره یکی دو نفر برند وسط اینهمه خانم بایددر اینمورد سختگیری بیشتری بشه
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
آخه چرا انقدر عقب افتاده هستید
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
خانم ها حجاب اسلامی را رعایت کنند مشکلی ایجاد نمی شود التماس دعا
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
چرا فکر میکنید چشم تمام مردان ایرانی نا پاک است و همه هرزه هستند آیا همینها نیستند که زمان که نظام شما بخطر می افتد از شما دفاع میکنند همینها نیستند که زمان هشت سال دفاع مقدس از جان و مالشان گذشتند چرا فکر میکنید همه ی مردان ایرانی بد هستند
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
همه بد نیستن ولی اونایی که چشم ناپاک دارن میرن تو واگن بانوان تا چشم هرزگی کنن
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
این روزا مردها باید مراقب خودشون باشن از دست این زنهای پر ادعا
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
خیر اکثر مدافعان وطن افراد باغیرت و مذهبی بوده اند و هستند
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
باید ماموران محترم نیروی انتظامی در ایستگاه های اصلی و شلوغ به خصوص جلوی درب های واگن های بانوان حضور داشته باشند و با قدرت عمل کنند ، بعضی به اصطلاح مردها اصلا رعایت نمی‌کنند و برای زن ها ناامنی به وجود می آورند..
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
زنها خیلی میان تو کابین مردها،خوبه مردها هم زنها را با لگد بندازن بیرون
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
این حرف نهایت بیشعوری ات رو میرسونه والا میفهمیدی به زن نمیشه مشت و لگد زد
حجت
۱۶:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
حقوق برابر می خواین پس باید به همون اندازه لگد بخورین
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
دمت گرم ، اون زنی هم که میاد تو واگن مردونه باید انداخت بیرون
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
وقتی خوردی میبینی میشه لگد زد انداخت بیرون تا اینهمه هار نباشین
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
دنبال مشتری هستن
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
حالا تصور کن مادرت اومد تو واگن آقایان حتما همین کار میکنم . احمق بی مغز
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
باید بدون رعایت احترام بندازنشون بیرون
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
کمی شعور داشته باش