سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فرصتی برای معرفی و بازآفرینی سرمایه‌های فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فرصتی برای معرفی و بازآفرینی سرمایه‌های فرهنگی کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: میزبانی استان از این رویداد هنری ظرفیتی کم‌نظیر برای پرداختن به داشته‌هایی است که می‌تواند به رونق آیین‌ها و سنت‌ها منجر شود.

پیام احمدی افزود: واگذاری میزبانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به استان‌های مختلف در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تمرکززدایی از تهران و استفاده از توانمندی‌های مناطق مختلف انجام‌شده است و بر این اساس چهارمحال و بختیاری ۶ تا ۹ مهر میزبان بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کار آوا‌های این جشنواره است.


بیشتر بخوانید


وی فعالیت نزدیک به ۲۰۰ گروه تعزیه‌خوان در چهارمحال و بختیاری و آوا‌های کوچ بختیاری را بخشی کوچکی از ظرفیت‌های آیینی و سنتی این استان خواند و تصریح کرد: سنت‌ها و آیین‌ها سرمایه‌های مهمی هستند که باید بیش‌ازپیش به آن‌ها توجه شده و برای حفظ و احیای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

احمدی به هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای برگزاری مطلوب جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی شهرکرد اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری این اداره، امکان برگزاری بخشی از برنامه‌های جشنواره در اماکن تاریخی استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: امید می‌رود هم‌افزایی لازم برای حضور پررنگ صداوسیمای مرکز استان در راستای پوشش رسانه‌ای این جشنواره بین‌المللی نیز شکل بگیرد و شاهد برپایی هر چه‌بهتر این جشنواره هنری در استان باشیم.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، مهر امسال در ۹ بخش برگزار می‌شود و چهارمحال و بختیاری از ۶ تا ۹ مهر میزبان بخش «نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کار آواها» این دوره از جشنواره است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.