سید حسن خلیلی نیا گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور و در آزادراه قم- تهران به صورت پایلوت اجرا شد. طول عملیاتی خط اجرا شده افزون بر ۹ کیلومتر است.
رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم ، میزان اعتبار تخصیصی پروژه را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد آزادراه قم- تهران، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حملونقل جادهای استان قم تامین شدهاست.
خلیلی نیا، در خصوص دلیل انتخاب آزادراه قم- تهران به عنوان محور پایلوت جهت اجرای این نوع خط ترافیکی عنوان کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر آزادراه قم- تهران به عنوان سومین محور پرتردد کشور و شرایط جوی حاکم بر آن، این آزادراه برای اجرای طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد، مناسب تشخیص داده شد.
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم در ادامه به مزایای اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در مقایسه با دیگر روشهای اجرای خطوط ترافیکی پرداخت و گفت: بازتاب (رفلکس) بهتر، ماندگاری بیشتر، جرم پذیری کمتر و ... از جمله مزایای بهره مندی از این نوع روش خط کشی جادهای در مقایسه با دیگر روشها است.
خلیلی نیا در ادامه یادآور شد: از دیگر ویژگیهای فنی این نوع خط ترافیک جادهای، بازه زمانی خط نگهداری آن است که در مقایسه با دیگر خطوط اسپری سرد، طولانیتر است.
رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم تاکید کرد: بیتردید از مهمترین عوامل ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آنهاست، لذا از تمامی رانندگان درخواست میشود از بین خطوط عبور کنند.