سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت جشنواره طلای سرخ قاینات در سالنامه رویدادهای گردشگری

جشنواره طلای سرخ قاینات به عنوان یکی از رویدادهای تاثیرگذار جذب گردشگران داخلی و خارجی، در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: این جشنواره در فهرست رویداد‌های گردشگری ایران با شماره ۲۰۲۰۹۳۶۰ ثبت و به استان ابلاغ شد.

او افزود: با توجه به اهمیت معرفی محصول راهبردی زعفران در شاخه گردشگری کشاورزی و علاقه گردشگران به آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت آن و کیفیت زعفران قاینات به عنوان محصولی با استاندارد‌های بالا برای عرضه در کشور و صادرات، کمیته ثبت رویداد‌های گردشگری استان، ثبت جشنواره طلای سرخ را در اولویت برنامه‌های ثبتی رویداد‌های گردشگری خراسان جنوبی قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: آشنایی با فرآوری، بسته‌بندی همچنین کاربرد‌های دارویی گیاه زعفران از دیگر اهداف ثبت این جشنواره بوده است.

او عنوان کرد: شهرستان قاینات خاستگاه زعفران است و به عنوان پایتخت زعفران ایران به همگان معرفی می‌شود.

شاهوردی بیان کرد: با تلاش معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ثبت سایر رویداد‌های گردشگری استان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور در دست اقدام است.

پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره انار و زعفران شهرستان فردوس در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور خبر داده بود.

شاهوردی گفت: جشنواره انار و زعفران فردوس می‌تواند در بازه زمانی اول تا ۳۰ آبان به منظور معرفی توانمندی‌های شهرستان به ویژه شناساندن محصول منحصر به‌فرد مانند انار فردوس توسط دستگاه‌های اجرایی متولی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شود.

زعفران، زرشک و عناب از محصول‌های راهبردی خراسان جنوبی است و این استان پس از خراسان رضوی، رتبه دوم تولید زعفران کشور را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.