سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰ هزار هکتار از مزارع قزوین به زیر کشت محصولات زراعی دیم می‌رود

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین در طرح جهش تولید به زیر کشت محصولات زراعی دیم می‌رود.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست طرح توجیهی جهش تولید گفت: در سال زراعی جدید ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان در طرح جهش تولید به زیر کشت محصولات زراعی دیم می‌رود.

راه انجام افزود: استان قزوین سال سوم است که طرح جهش تولید را اجرا می‌کند و امسال نیز محصولات دیم همچون گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی در این طرح کشت می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۳۴ نفر ازکارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در مناطق دیم خیز ا ستان برای اجرای این طرح بکار گرفته می‌شوند.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع آبی و بروز بحران در بخش کشاورزی نقش محصولات دیم در امنیت غذایی بسیار مهم است.

راه انجام اضافه کرد: ارتقا و عملکرد محصولات در اراضی دیم و ارتقای دانش و مهارت کشاورزان و بهره گیری از ظرفیت کارشناسان فنی و متخصص در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

در این نشست که با هدف آغاز اجرای طرح جهش تولید در سال زراعی جدید و انتخاب ۳۴ نفر از کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای طرح برگزار شده در خصوص شرایط اجرای طرح، اهمیت طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و مباحث مهم و اولویت دار در اجرای این طرح بحث و تبادل نظر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.